Jankils

Alla inlägg under april 2021

3 v

Av Anki Jönsson - 30 april 2021 04:10

Söndagen den 25/4 blev mina älskade små 3 veckor och 

det börjar bli mer rörelse i korgen. På vingliga ben försöks

det balansera på alla fyra ben. Inte lätt och oftast så faller

de på sidan men det är bara träna på vilket de oxå gör.


Första avmaskningen är gjord vilket gick riktigt bra. De allra

flesta bara smaskade på men där var någon som ryste i 

hela kroppen men sedan slicka sig om munnen.

Försökte fota dem men med varning att flera är väldigt

suddiga. Anledningen är att dels är det hopplöst svårt

att fota själv en liten som sällan är sammarbetsvillig.

Den andra anledningen är att jag inte vet vad som plötsligt

har hänt med min mobil som är dags att bytas ut....Tyvärr så

har min systemkamera oxå gjort det svårt att dels ta foto med

och sedan blir filerna för stora för att lägga in här vilket både

irriterar mig och att jag inte vet hur man ska göra för att förminska

dem  


 

      

        

     

   

     

 



 




3 veckor

 

 Valp nr 1, hane

 

  Valp nr 2 lj.blå, hane

 

   Valp nr 3, rosa, tik 

 

  Valp nr 4, hane

 

  Valp nr 5, röd tik

 

  Valp nr 6, m.blå hane

 

            

 

Av Anki Jönsson - 22 april 2021 03:42

Att tiden går fort tycker vi nog alle man någon gång men

när man har en valpkull så nästan ser man när man sitter

vid valpbädden ser hur de växer. 

     

   

   

Diza är en lugn och duktig mamma. Det man har varit rädd för är att någon liten 

hamnar bakom Diza och inte får man eller det värsta att någon hamna under

henne. Därför ligger jag alltid de första veckorna hos dem och då sover man

med ett öga i sänder  


Foto på13 dygn gamla bebisar!


   Valp 1; Hane Födelsevikt: 188g - 2 v vikt: 425g


   Valp 2; Hane (lj.blått band) Födelsevikt: 144g - 2 v vikt: 308g


 Valp 3; Tik (rosa band) Födelsevikt: 153g - 2 v vikt: 290g


  Valp 4; Hane Födelsevikt: 176g - 2 v: 387g


  Valp 5; Tik (rött band) Födelsevikt: 139g -  2 v vikt: 319g


  Valp 6; Hane  (m.blått band) Födelsevikt: 172g - 2 v vikt: 373g


Bara ett dygn efter jag fotade valparna så hade de flesta öppnat ögonen

lite mer eller nästan helt

Obs!

Alla valparna har jag köpare till!!!!




Av Anki Jönsson - 7 april 2021 03:25

Äntligen så har Diza klämt ut sina valpar ur den tjocka magen

 

Diza, kvällen innan....


 

Nu är det på G....


 

På 1 tim och 45 minuter så klämde min tjej ut 6

småttingar på Påskdagen, den 4/4 


 

4 bt killar + 1 ruby kille

2 bt tikar


     

Pappa till valparna är:

SE10143/2014  Longways Danny Danilo

  

SE46754/2015 Jankils First Star Agena


Detta är samma kombination som jag gjorde 2020 då Ilze & syskonen föddes


     

1 dygn gamla  

De små föddes på ca 1 tim och 45 min utan det minsta pip. Diza lyfte i 

princip bara på svansen och tryckte ut valpen. Alla föddes utan några

hinnor.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards