Jankils

Alla inlägg under november 2013

Av Anki Jönsson - 20 november 2013 02:05

När jag vilar så vilar de två minsta i sin hage och bädd.

Ålga har gottat ner sig riktigt   


   

Bästa trötta kompisarna Ålga och Hilda    

    


   

   Ålga   

Av Anki Jönsson - 18 november 2013 02:26

Lördagen den 19 oktober satällde jag och Naja

Hilda och Ella. En utställning som Pudelklubben hade

bjudit in till. Morgonen började väl bra och vi kom i väg

som vi hade planerat. Idag var det Naja som lkörde.

Men ganska så snart när vi var på plats kom

jag på att Hildas vaccinationsintyg låg kvar hemma   

Jag gjorde att försök att komma in endå men ack nej, 

vi blev stoppade i dörren. Fick tag i en grinig dotter

som inte alls var så possitiv till att hjälpa mig men

snälla Johan körde lite tidigare till arbetet och kom in

om med stamtavlan till mig. Då hade jag och Hilda suttit 

fruset en god stund i foaljen. Det var en skön känsla att 

få komma in i lokalen. Trots att vi hade valpar så fick vi 

endå vänta en god stund. En hel del raser före oss.

   

     

     

     

     

   

Ella hade fått för sig att hon minsann inte skulle gå i ringen 

om inte Hilda var framför henne så när Ella skulle visas ensam i

ringen så fick jag o Hilda locka på henne o då gick det hur bra

som helst    så bra att hon vann   och Hilda kom 2a igen   

     

Sedan i gruppfinalen där alla som hade kommit ettor och fått Hp (0hederspris)

blev det inget mer för Ella och Naja

Söta Ella med alla sin priser....  

 

... och Hilda med sin andra pros rosett


Hildas kritik:

Söt fem huvud. Härliga mörka ögon. Utm pigment

Välansatta öron. Bra tassar. Härligt bröstdjup, stabil

rygg som kunde vara ngt kortare i ländpartiet. Stabil rygg

(ännu en gång   ) Bra svans, stabila rörelser. Talande svans.


Domare: Kerstin Nilsson

Vi gillade denna domaren då hon bla  visade på hunden

vad honmenade med sin kritik. 


Man uppskattar verkligen när man har utställningen på hemmaplan

och det bara tar ca 15-20 min att komma hem när man är både seg och

trött efter en dag i utställningshallen!


Av Anki Jönsson - 12 november 2013 01:37

Denna gången tänker jag visa lite bilder som togs

en härlig och solig söndag på stranden med ett par

av mina valpköpare: Linda & Tomas med bt-tiken Mimmi, 

Naja med Mollie bt och Ella tref (som inte kommer frånmig),

Ann med bt-tiken Buffy och Marie med Lykke och Nellie (som

inte kommer från mig)

 

   

 

     

 

           


   

 



   

 

 

 

 

 

 

Tack kra ni för en härlig stund i ett ljuvligt väder!






Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards