Jankils

Alla inlägg under juli 2016

Av Anki Jönsson - 31 juli 2016 01:25

Usch, dålig jag är på att uppdatera min blogg men

som vanligt så räcker inte tiden till allt jag vill och

behöver göra OCH orkar göra....

Började att skriva och lägga in bilder för ett dygn 

sedan men på något konstigt sätt så finns det inte

sparat??? Ja, ja bara att börja om igen...


Gör som jag brukar, bildbombar er med lite av vad det

som har hänt....


     

     

Vera, Inez, Olle, Hilda, Ålga & Diza


Nanzie fattas på dessa bilderna


Söndagen den 17/8 var Jonna o Mattias i Önnestad och visade

sin snygge Nordsvensk på hästpremieringen. Spännande och så

klart ville jag dit. Med mina sjukdomar är det ibland svårt att 

planera för jag vet aldrig hur jag mår.


   

Jonna o Charlie var jätteduktiga och 2-åringen fick en

bra kritik av domarna


 

  

Nu laddar de för att köra in honom. Sen göra körprov så att 

han så småning om kan bli en godkänd avelshingst.



    


Diza var med på lite miljöträning och det fixade hon

utan några som helst på problem.


 

Charlies fina mamma, Corinn och med hans halvsyster var

oxå där

 

Träffade även min brors fina bc, Zito som visade

att minsann inte hade glömt mig   


     

     

Denna dag hans det även med lite gos med småprinsarna

oxå    


--------------------------------------------------------------------------------

En hel del varma och soliga dagar har vi haft. En eftermiddag

kände jag för att ta några hundar och åka till stranden. Ibland

så känner man inte för att vara social och behöver vara själv en

stund. Är oftast van vid att ha den tiden på dagarna då de andra

i familjen är på jobb men på sommaren och semestern så blir det

inte så. Har haft stora problem med bla min diabetes så när man

åker iväg så här själv så har jag lite svårt att koppla av helt då det

har hänt lite draskiga saker i sommar o bla då jag varit på stranden.

Nu har jag fått nytt hjälpmedel som gör det lite lättare för  mig,

förhoppningsvis...

   


När vi efter lite solande för bad blev det inte idag. Hundarna gillade

inte vågorna o jag tyckte det var alldeles för kallt   När vi kom ner

till parkeringen var Nordskånskan där för samling till den årliga

strandträffen. Naja och Ingela kom oxå. Ingela ville socialträna sin

nye lille Pumi-valp, Neeko

 


Skön strandpromenad för oss innan vi 

samlades för att äta.



     

                

Synd bara att det ofta är så dålig uppslutning till denna

träff....

---------------------------------------------------------------------------


Fotade Vera när hon hade ungefär 2 veckor kvar.

   

2 dagar mellan dessa bilderna och man ser hur de små

växer i rekordfart i magen nu de sista veckorna. Det

är spännande att lyssna i stetoskåpet på de små tickande

fosterhjärtanen. 

  

Av Anki Jönsson - 13 juli 2016 01:32

Visst hade jag det på känn och visst har min Vera börjat

få en liten kula på magen och visst är hon tröttare än vad

hon brukar vara... Ikväll fick jag i alla fall svar på på att 

mina aningar var sanna. När Ingela gjorde ultraljud på Vera

 så såg vi de små nya liven röra sig i hennes mage. 5 st

såg vi men sen vet man aldrig om detta kommer att stämma.

När Hilda väntade sin kull så såg vi 3 stycken men de låg väldigt

tätt så då brukar det vara fler. Mycker riktigt för 6 stycken fanns

det då och kan säga att jag inte blev lite förvånad....


Naturen har oxå sin gång att det kan finnas liv i magen som 

resorberas och som Veras kropp tar hand om. Så med andra

ord, antalet ska man inte vara helt säker på kommer att stämma.

 

Första mötet!


   

 

  

      

                                           Joellys Bowmore - Milo                 Jankils All Heart of Mandy Moore - Vera

                                                SE29516/2012                               SE20958/2012


Fick inga bra bilder på killen som gör honom rättvis men en helt

underbar liten kille ska ni veta att han är. Föll med en gång

för hans lugna temperament. Tror att denna kombinationen kommer

att blir bra då Vera är den som är den energiska och full av energi.

Det ska bli så spännande att se vad det är för små godingar som gror

och  växer i Veras mage  

Halva tiden är passerad sedan några dagar och som vanligt så går tiden

sjukt fort.


Håller på att i ordningställa ett rum på ovanvåningen som var

 sonens innan han flyttade. Tänkte ha det som ett extra rum för övernattning

men oxå där jag kan sova med valparna de första veckorna. Har tidigare

legat i vårt allrum och här finns ingen dörr att kunna stänga om sig. Med 

andra ord så var det svårt att få någon lugn och ro. Tror detta kommer att

bli bättre och lugnare. På dagarna kommer jag säkerligen ha dem här nere

på samma plan som jag är. Hönsmamma som man är   


Bäddsoffan inköpt och inburen till valp-/extrarummet. Så nu är det

bara att få ihop alla delar oxå.....

  

Av Anki Jönsson - 10 juli 2016 02:25

Fredagen den 8/7 innebär födelsedag för den

näst äldsta hunden här, nämligen Inez. Denna

gången var det 7-årsdag.

 

Grattis lilla gumman   


Idag hade det oxå varit min fars födelsedag och 

det är hela 21 år sedan han dog blott som 57-åring

 

Idag hade du fyllt 79 år, kära far   

(fotot är från tidigare i våras)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards