Jankils

Alla inlägg under november 2016

Av Anki Jönsson - 30 november 2016 01:36


     

Hädda 13 veckor o det är kallt o snö ute så en tröja som värmer lite

var uppskattad


Lördagen den 12 november hade Marie H fixat till en liten träff i Åhus.

Enhelt underbar vinterdag fick vi med strålande sol och en hel del vitt

på marken på sina ställen.

     

Jag hade en ryggsäck framtill för att kunna bära Hädda lite lättare. Nu

blev det inga längre stunder åt gången som  jag fick bära henne men som 

tur var så var det flera som hjälpte mig och tog upp henne. Jag vet att

hon fick springa  och gå alldeles för mycket för vad en valp i hennes

ålder bör göra men jag tror inte att det inte är någon större fara när det

bara händer någon gång så här.


     

     

 

Inkallnings träning  Duktig tös  


     

Gruppbild så klart innan en del skulle vända hemåt. Strax efter mötte vi upp

Ann med Buffy och Elliott.


     

Vackert eller hur?


     

     

     

En runda på mellan 7,2 och ca 7,5 blev det och jag vill lova att det kändes

i mina ben. När vi kom till bilarna intogs en efterlängtad fika       



     

Har haft otur att hundarna har varit lite magdåliga. Inget som egentligen

har märkts något på dem mer än att de har varit lösa i magen. Värst

drabbad har Hädda blivit, hann inte avsluta dietmaten förrän det var

samma visa igen. Vet inte om det berodde på att jag kanske gick från

dietmat till vanlig mat för snabbt. Hur som helst så fick jag starta om 

från 0 igen. Denna gången höll jag på med dietmat i drygt en vecka. Det

är svårt när man har en liten valp som behöver sitt foder när de växer som

mest. Som tur är har deras aptit inte påverkas av magdåligheten så det var

skönt. Det gick många  Canikurtabletter som man köper på apoteket o är kanon

när hunden är magkass.

Det jobbigaste var när Hilda drabbades i och med hennes päls men så blev hon 

duschad och fönad som jag länge hade tänkt göra   


 


   

Hädda 15 veckor och stolt som en tupp efter att själv lyckats komma upp i fåtöljen  


 

Min stora lilla tjej som växer alldeles för fort och nu är 16 veckor gammal  

Älskar hennes trygga sätt, sällan rädd för något och framåt anda.

Är så sjukt stolt över denna kull än så länge i alla fall  

 

Så varm jag blir inombords när jag ser hur Vera njuter i sin nya mattes knä  




 

Diza har börjat löpa och har fått ett nytt löpskydd-byxa 




   

Åt så gott när vi hade avslutning med fibromyalgiföreningen och efteråt den 

traditionell julklappsutdelningen   




 

Jag har bla sällskap i soffan tidigare i kväll (mår inte så bra) av Diza  




Hädda njuter att kunna sova tillsammns med de andra i soffan om kvällarna

medan jag sitter vid datorn. Stolt att även här komma upp själv. Det har oxå

lärt sig denna veckan.




     

Ålga o Hädda



  

Go' natt säger vi här nu!

  

Av Anki Jönsson - 9 november 2016 01:57

En av mina små valpar fick tyvärr inte den starten som man

som uppfödare vill och önskar. På drygt 2 veckor fick den lilla

stackaren byta hem 2 gånger innan jag fick köpa tillbaka valpen.

Att den sista familjen påstod att den 10-veckors valpen var aggresiv

när den bet i fötterna, morrades och skällde på barnen är ju bara

absurt. Istället för gap och skrik så behöver den få klart för sig 

att man inte får bitas i tex benen och få en tillsägelse.


Valpen blev så klart överlycklig att få se mig igen och komma

tillbaka till barndomshemmet. Det blev glada lekar med syrran

och det dröjde flera timmar innan de lugnade ner sig och

somnade tillsammans. 

   

    


Vera har haft en familj som vi har träffat ett par gånger och

haft kontakt med i ett par månader. Det var det första paret

som jag kände att Vera godkände. Hon blev lugn och första

gången de var här blev Vera kvar hos dem även sedan hon hade

hälsat. Man kan helt klart säga att det blev tycke från båda.


   

Bad och fönad innan flytten


Så kom fredagen då jag skulle ta avsked från min lilla tjej. Vi

hade kommit överens om att jag skulle köra ungefär halva vägen

var. Usch, detta avskedet varför hemskt och kunde inte hålla till-

baka tårarna samtidigt som jag var glad att just Sigrid och Hans 

Erik var de som blev Veras nya ägare. Det blev mycket snörvlande

när jag körde hem åt. Planen var att jag skulle stanna på hemvägen

och fixa ett ärende men jag fixade det inte utan det blev raka

spåret hem.

  

Hans Erik & Sigrid med Vera

Lycka till med tjejen   


   

Foton från hennes nya hem. Den rosa filten fick hon med sig och jag hade

legat med den invirad runt mig natten innan flytten. Allt för att hon skulle

få lite av min doft och kanske lite trygghet i allt det konstiga som händer   



     

     

Veckan därpå blev det då dags för min lilla "återvändande valp" att få

flytta igen och nu till ett hem med en massa äkta kärlek och till ett

par som vet vad det innebär att vara med valp och hundägare.

 

Alexandra & Daniel

Det blev en lång resa till Täby men som hade gått hur 

bra som helst.
Lycka till med godingen  


   

Hädda 8 veckor


   

   

Hädda 9 veckor


 

Hädda 10 veckor


   

Hädda 11 veckor 


 

Hädda 12 veckor


 

och så lilltjejen nu 13 veckor


De fina hälsningarna från valpköparna occh från Veras ägare

är precis vad jag behöver efter en massa (tråkiga) händelser och lite

turbulens  


Nu vill jag bara ha lugn och ro tillsammans med mina fyrbenta. Jag är så 

fruktansvärt trött, ja slut enda in i märgen, sån nu ska jag bara hämta krafterna 

tills nästa planerad kull som blir när Hilda ska löpa nästa gång


 

Vera med sin dotter Hädda


  




Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards