Jankils

Alla inlägg under oktober 2016

Av Anki Jönsson - 8 oktober 2016 02:09

Jaha, så var det då dags för den stora 8-veckors dagen

och de små ska då vara redo för att flytta till sina nya

egna familjer. Som vanligt har jag fått de bästa valp-

köparna och flera nya vänner           


Det roligare eller vad säger man? Skönaste, är att alla

4 flyttar inte så långt bort från mig.....


Först ut var lilla Len som flyttade med sin matte

 

Lena o extra matten Sandra till Skyrup


 

Frans var nästa som flyttade med sin matte

Ida till Särdal/Haverdal


 

Buddy var den tredje som flyttade med sin

matte Na och husse Raymond till Malmö


Enya stannade några dagar (skönt att inte alla lämnar mig

samtidigt  ) Dock blev denna flytteftermiddag lite rörig

då jag fick lite blodsockerfall och fick skynda mig att få

lite middag i mig samtidigt som jag hade två hundar som

behövde rastas. Inez är hemma igen och kan inte vara i 

samma rum eller ute på samma plats som Vera och Olle

kan inte vara med där Ålga är eftersom hon löper. Jag skulle

oxå förbereda och plocka fram fika tills valpköparna kom.

Men då i all röran fick jag besök av kennelkonsultenterna.

Man tycker man gör det bästa för hundarna som betyder allt

för mig men likväl fick jag en del kritik på en del saker.

Blev faktiskt lite ledsen och sårad   men är bara att bita

ihop och åtgärda det som jag har felat.....


Tack snälla Tina o Julia får att ni var så gulliga och väntade

tills konsultentrna var klara   


 

Så flyttade då Enya med matte Tina o lillmatte Julia

till övriga familjen i Älmhult


Nu önskar jag, Vera och syrran Hädda er alla

Ett stort LYCKA TILL med era små dyrgriper

   


     

   

Systrarna Enya (med oranget halsband) & Hädda (med rosa halsband)

och mamma Vera  


Har blivit värre med min rygg och idag har det varit riktigt jäkligt.

Gör ont när jag sitter, går och ligger. Bocka sig behver man x-antal

gånger oxå och helst när man har en liten Hädda.

Ajajajaj!!! Smörjer in min rygg med div, värktabletter och vetesäckarna

får värmas för göra det lite lindring för mig och hoppas att det blir bättre. 

  



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards