Jankils

Alla inlägg under februari 2022

Av Anki Jönsson - 17 februari 2022 04:18

Den 12/2 var det äntligen dags för valparna att komma.

Hädda hade visat hela fredagen att det var dags men vi

fick vänta tills lördagmiddag innan den första var beredd 

att födas. Det blev en liten rubytik på 117g. Någon timme

efter var det då dags för nästa men tyvärr så föddes den

död och var ännu mindre än den första. Efter ytterliggare

någon timme så kom den andra tiken. En black and tan

tik på 167g. Vi fick vänta i flera timmar innan  den fjärde

ville komma men tyvärr var det ännu en död.

   

   

 

En helt slut liten tjej efter hennes första valpar är födda  


På hemsidan kan ni se vem som är fader till dessa små.

Dessa små har verkligen vilja för sju. Från deras första 

andetag vrålade de "Jag vill ha MAT!!!" Dock hade jag

nästan med en gång stora problem med att få den lilla

rubyn att dia. Lite fick hon i sig då hon ökade med några

gram vid varje vägning. Men på söndagskvällen märkte

jag att hon var slöare och på gränsen till uttorkning. Som

tur var hade jag fixat grejjor så att jag själv kunde vätska

upp den lilla. Med en gång så märkte man stor förändringar

då hon fick ny ork och energi att äta och det märktes tydligt

på vågen. Idag på fjärde dagen hade hon ökat till 175g

och jag känner att den stora krisen är förmodligen över.

Det var pg av denna oro för henne som jag inte har varit

snabb med att skriva på näten något om att valparna var

födda. 

OBS!

Jag söker inga köpare till dessa valpar!!!

 

Jag har nu i dagarna beslutat mig för att para Diza

vid hennes nästa löp. Enligt förväntan ska ske i mars-

april. Diza fyller sedan 7 år i augusti.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards