Jankils

Alla inlägg under juni 2016

Av Anki Jönsson - 30 juni 2016 01:18

Vilka varma dagar vi har haft här i Skåne. Ja, solen har värmt på

de flesta ställen i vårt avlånga land. Jag är en vår  och sommar-

människa som verkligen njuter av värmen men det kvava vi hade i 

flera dagar var hemsk. Blir helt urlakad i kroppen och svetten bara 

rinner för det allra minsta man skulle göra. Hundarna tyckte oxå

det var jobbigt och nästan föredrog att ligga inne under fläkten

de varmaste timmarna mitt på dagen. Inte får man någon ordentlig

sömn heller när det är så varmt i sovrummet. Att ha fönsterna öppna

märktes inte när temperaturen låg över 20 även om natten. Får man 

önska så behöver inte temperaturen stiga över 25 grader och skönast 

är att ligga på stranden förstås....

'      

   

Kranade upp lite vatten i hundarnas "pool" så att de kunde svalka

av sina tassar. Inte så jättepopulärt men efteråt tror jag de tyckte

det kändes skönt endå. Har oxå kyldynor som svalkar skönt när

de lägger sig på dem. Det gillar de...


En varm och solig söndagseftermiddag "packade" jag in några hundar

i bilen och bestämde med Marie H (som har Lykke från mig, fr Inez

enda kull) träff i Åhus på stranden. Helt magiska timmar och så skönt

vi hade det. Hundarna stornjöt och det var för övrigt första gången

för Diza att bada i havet. Det var trötta hundar jag fick med hem.

 

   

Olle och Lykke med sin "badboll" Diza vill jättegärna låna den....  


 

Hilda bt och hennes dotter Diza 10 månader


 

 

 

Hilda, Ålga och lite av Diza


 

 


Som man njuter i denna underbara miljö och det märks så

väl hur mycket även hundarna gillar det  


**************************************************




Vera är parad med en jättefin hane med ett sånt härligt temperament.

Lugnet själv vilket är motsatsen till Vera, precis som jag har velat.

 

Vem denna killen är kommer jag att skriva ut när jag blir lite

mer säker om Vera är dräktig...  



Av Anki Jönsson - 4 juni 2016 02:24

Åhhh, hade lagt in bilder o skrivet nästan hela inlägget

men så försvann min internetmottagning en någon minut 

och allt försvann   Jaja bara att börja om igen

med andra ord!!!


I söndags hade Marie Hallquist bjudit in till en mindre

cavalierträff i Åhus. Jag hade 5 hundar med mig nämligen

Inez, Olle (ja han fick så klart följa med fast att han är en

annan ras), Vera, Hilda och Ålga.

Diza fick stanna hemma efter som hon är i höglöp med

sällskap av Nanzie.

Det var många villiga händer som hjälpte mig med kopplena

vilket jag var tacksam för. Annars kunde jag inte ha så här många

med mig.

Först gick vi en promenad så att hundarna fick rasta av sig ordentligt

och vi tvåbenta fick lite (välbehövlig)motion (jag i alla fall   )   

     

     

     

 

 

Nä vi kom ner till havet så hade vi bestämt att ta en fika


     

Fikatime     


     

Lykke, Marie Hallquists lilla tjej som är från Inez kull  


     

     

Hilda till vänster med sin rubyson Elliotte o Buffy som är Lykkes syster  


     

   

     

     

   

Lite bilder på Teddy som kommer från Joellys kennel och är lika gammal

som Hilda, 3 år

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards