Jankils

Alla inlägg under mars 2020

Av Anki Jönsson - 23 mars 2020 03:11


Småttingarna växer och utvecklas precis som de ska.

Kanske lite senare är lilla tiken (nr 3) men det är inte

mycket. Lite senare med motoriken ser man dock men

absolut inget som jag är ett dugg orolig för. Hon ökar i

vikt  precis som ska men är endå drygt 400 g lättare än

den som väger mest i kullen. Då väger de endå över lag

mindre än i de sista kullarna (och de är inga stora hundar

det ser man på Märta och Zvea, min dotters lilla som är

halvsyster med dessa valparna)



4 veckor

 

Hane

Jankils Love Showwinner 

 

 

  

Hane:

Jankils Love Silverstream - ska kallas för Sam

 

 

  

Tik

Jankils Beauty Shirley

 

Tik

Jankils Beauty Stresa  

 

 

 


Hane

Jankils Love Sylvestris - ska kallas för Max


Denna veckan har tänderna kommit fram och i slutet på veckan

känns det när de används. Motoriken tränas det på och från att

i början på veckan ställa sig försiktigt på benen till att i slutet på 

veckan ta sig fram ganska så obehindrat..

     

     

 

 

Efter besök blir man så här trötta!

  

Av Anki Jönsson - 18 mars 2020 03:01


3 veckor!

 


   

Valp Nr: 1 Hane

 

 

   

Valp Nr: 2 Hane

 

 

   

Valp Nr: 3 Lilla tiken

 

 

 

Valp Nr: 4 Hane dog efter 13 dygn!

 

 

   

Valp Nr: 5 Tik

 

 

   

Valp Nr: 6 Hane

 


I början på denna veckan hade alla öppnat ögon riktigt samt

att hörselgångarna öppnade sig efter ytterligare någon dag.

Det finns inget härligare än när de små fäster sina små svarta

ögonen på en för första gången. Man smälter totalt  

 

Första avmaskningen är gjord + att Diza oxå fick en dos.

Valparnas avmaskning gjordes utan några större problem.

 

Fortfarande sover det mesta av dygnet med avbrytning för

lite ätande. Ibland försöker de försiktigt och lite vingligt att

ställa sig upp på alla fyra.

 

     

   



Det är fortfarande en hel del som hör av sig med valpfrågor

men dessa småttingarna har jag köpare till. Skulle något ändra 

sig så kommer jag att skriva det bla här på bloggen.

 

Frågan om att få komma hit och hälsa på valparna och de

vuxna måste jag tyvärr säga nej tack till. Dels så är det 

för dessa corona tiderna och sedan är det att min tid och

ork räcker tyvärr inte till mer än allt som hör till med valparna

och deras köpare,mina andra hundar och djur + familjen så klart.

Tack för förståelsen!

 

  

 

 

Av Anki Jönsson - 8 mars 2020 04:27


Minstingen eller Lillen som jag kallade honom fortsatte

att öka så pyttelite i vikt medans det blev större och större

skillnad på syskonen. Den lilla tiken som var minst bland

syskonen går upp bra i vikt även om hon ligger i lä till de 

större som har en helt annan kraft när de diar. Lillen fick 

jag lägga till vid en spene varje halvtimme dygnet runt men

han tog bara några fåtal tag även om jag höll honom 

kvar och försökte få honom att suga lite mer. Inte lätt

när man har hand om en envis typ. Tisdagen vaknade

jag med ett ryck efter att ha sovit över 2 timmar. När jag 

sedan la honom på vågen vid den dagliga vägningen

så hade han minskat en hel del i vikt och var något ut-

torkad. Fick tid hos veterinären och så hon vätskade upp

honom. Han fick hjärtat avlyssnat och koll i munnen men 

allt såg och hördes bara bra. Meningen var att han skulle

få ytterligare lite vätska under eftermiddagn men tyvärr

hände lite som gjorde att jag inte hade några möjligheter

till det. Hur jag än kämpade med honom blev han svagare

och svagare. Strax innan kl 6 på onsdagsmorgon så var han

helt slapp och hjärtat kändes bara svagt. Diza hade fört honom

ifrån sig och hon visste att hoppet var ute för Lillen, tyvärr    

Det blev begravning under eftermiddagen!

 

Så är de "bara" 5 kvar


2 veckor

 


   

1an bt hane

 

 

   

2an bt hane (blått band)



   

3an ruby tik (lila band)


4an bt hane finns inte mer men de andra kommer endå 

få ha kvar sina "siffror" i den ordningen de är födda och 

i de kommande uppdateringarna kommer det inte att finnas

någon 4a  



   

5an ruby tik (rosa band)



   

6an ruby hane


På 2 veckorsdagen var ögonen på gång att öppnas på alla fem

dock så kommer hörseln något senare. Det finns inget härligare

när de "börjar få ögonen" och när de plirar med sina små ögonen

och tittar igenom en   


 


Det är fortfarande många som hör av sig men som det ser ut nu

så har jag köpare till de små. Sen kan man aldrig vara helt säker

förrän de intresserade har varit på sitt första besök och om allt

då känns bra från båda sidor så kan jag vara helt säker.

De intresseerade kommer att att komma hit sedan valparna är

 3-4 veckor

  



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards