Jankils

Alla inlägg under september 2012

Av Anki Jönsson - 16 september 2012 14:47

Lördagen den 22 september kl 13 är det åter dax för en

Cavalierträff.

 Ta din(a) hund(ar) och fikakorg till Rinkaby Skjutfält.


Ni får jätte gärna höra av er till Marie Hallquist som är

vårt kontaktombud här i södra, på nummer

0709 69 59 87 eller m_hallquist@hotmail.com

eller till mig;

0731 808 803 eller jankils@hotmail.com

så vet vi lite hur många som kommer och kan vänta in varandra


   


Naturligtvis så är uppehållsväder beställt  


  


Av Anki Jönsson - 5 september 2012 02:01

Ett bra tips på ett billigt  mjukt och skönt underlagg i korgen till din hund är 

att själv sy. Köp tex fleecefiltar och barntäcke. När du sen syr ihop filten till en 

påse där du sen stoppar i täcket. Ett bra tips är att antingen sy fast täcket

i hörnorna på filen (innan du vänder den) eller så syr du en söm runt allt.

Detta är för att inte täcket ska sno sig runt i filten när den tvättas. När den

är tvättad som bara tar du tagi hörnerna och rister den lätt och häng på tork.


Så här blev mina:

   

Man kan om man vill ha två olika filtar som matchar varandra

på fram och baksidan. Olle godkänner mina  


Tips 2:

Vill du göra din bärbara lite mer personlig så kan man antingen köpa

färdiga självhäftade klisterark för laptoppar eller själv klippa till av

självhäftande klisterark.

Så här blev min:

 


  

Av Anki Jönsson - 4 september 2012 00:57

I lördags när jag och Vera tog bilen för att träffa kullsystern Mimmi. Hon bor

inte så många mil från vårt med sin familj. Det var ett par månader sedan vi

sågs, ja innan semestern var det visst. Mimmi har varit på Sverige-semester

och det är nog inte många hundar i hennes ålder som har åkt så mycket bil som

hon har gjort. Enda uppe vid trekriksröset och ja in i Finland oxå har de varit.

Mimmi hade varit superduktig under hela resan och somnade i sin bur så fort bilen

startade. Precis som det ska vara! 


Det var så härligt att se hur Mimmi hade vuxit och på systrarnas storlek var det

inte mycket som skiljde, eller rättare sagt nästan inget på höjden.

Mimmi bor precis intill en härlig slinga som går i närbelägen skog så vi var ute

och promenerade med tjejerna i ca 1½ timme. Sedan fortsatte de att busa och leka

på gräsmattan en bra stund.

(bilerna är sk "klickbilder" här på min blogg)

     

  Mimmi visade sjön som jag då hade hört att det fanns andra hundfamiljer som åkte dit med sina vattenälskande hundar.


   

          Vatten till Vera hade jag naturligtvis glömt bort men Mimmis husse hade med så det blev en uppskattad drickpaus  

   Vi gick igenom Vannarödsslotts trädgård

Hemma i trädgården blev det sen som sagt lek och bus...

         

       

       

Linda ska fota hundarna så då får man stanna upp lite men snart är det bus igen...


 

Nyfikna Vera måste ju se vart den förbi passerande hundfamiljen gick


     

                               Fina Mimmi     Vera visar att jag kan minsann både stå o sitta så att Linda  kan fota! 



På söndag eftermiddagen blev det så äntligen dags att träffa bästa Naja och Mollie och gå

"vår" skogspromenad.Det har inte heller blivit så mycket av den varan i sommar som

vi hade önskat. Tyvärr är det nog jag mest som har varit det största problemet

men hälsan och värken kan jag tyvärr inte rå över. Hur som helst så blev det en

rejäl runda med bästa kompisarna. Helgen har bjudit på härligt sensommarväder här

i Skåneland och jag hoppas att vi får många såna här soldagar hela hösten..

       

           

 

Kändes skönt på söndags kvällen att man inte hade suttit helt stilla den gågna helgen  




Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards