Jankils

Alla inlägg under december 2017

Av Anki Jönsson - 30 december 2017 00:42

 

       

   

     


   

Mina små prinsar Otto & Frej


   

   

Jonna o killarna kom hem o hälsade på (så eftrlängtade)

Joel kom inom när han var hem på väg hem från arbetet

  

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 

Jag o mina små önskar

Alla Ett Riktigt Gott Nytt År    


Hoppas på att många fyrbenta slipper att bli vettskrämda detta nyår  


Av Anki Jönsson - 17 december 2017 23:22

Idag är det då tredje advent och det tredje ljuset har tänts....


       


Tänk, nu är det bara 1 vecka tills julafton. Igår så julpyntade

jag det sista. Grannen kom på plats och fick ljus. röda kulor

och glitter precis som vanligt. De olika tomatna kom oxå på

plats lite här och var. Efter som jag länge nu inte mår så bra

så får jag ta allt under en längre period, lite då och då med vila

i mellan, då går det bra.


    (klicka på bilderna)


Igår kväll så började det plötsligt snöa efter en dag med sol.

Var så fint när jag var ute vid midnatt och allt blir så mycket

ljusare så här ute på landet med lite vitt.

 


Årets julkort  

 




Av Anki Jönsson - 10 december 2017 02:44

Idag är så dags för det andra ljuset som ska tändas....


      

    


 

Av Anki Jönsson - 9 december 2017 23:50

Eftersom jag har varit helt värdelös med att uppdatera

den här bloggen så blir det istället ett litet bildcollage från

det gångna halvåret....


   

Inez fyllde 8 i juli och Ålga fyllde 4


 

Diza ställdes ut på en mindre utställning i Tollarp


 

Vårt äldsta barnbarn Frej  


   

Vi har träffat Mimmi (som är Ver, som jag hade tidigare, det är hennes

syster) och sen är det Pontus som är Veras son och Häddas halvbror  



 


Mina Cavalierkuddar  



     

Vi har oxå träffat Simba som är Dizas bror och hans "lillasyster Lexie  




Naja, jag och hundarna var bjudna till Marie på spansk afton. Så gott!

     


     

 

       

     

   

 

Vakthundarna (Lykke, Inez o Mollie) är på vakt när en igelkott visar sig

utanför glasdörrarna  


Forts följer!


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards