Jankils

Alla inlägg under oktober 2019

Av Anki Jönsson - 16 oktober 2019 03:17

Ofta när man har flera tikar så kan de samordna sina löp, dock

är det inget som jag brukar märka så mycket av. Det kan vara så 

att kan vara 2-3 tycken som går lite omlott på varandras löp.

Denna gången har vi haft 4 tjejer som har löpt mer eller mindre

samtidigt.

Det som överraskade mig mest var att Hilda började att löpa igen

efter 3 månader. Hade räknat med att hon skulle börja i jan - feb

men så tyckte inte min svarta lilla dam,


Ålga började löpa när hennes dotter Märta (från sista kullen) var

fyllda 6 månader. Eftersom jag har henne på halvfoder så ska hennes

uppfödare ha denna kullen och därefter äger jag henne helt. Hon har

därför varit hos Sissi för att ha träffat hanen. Fy fararo som jag saknade

min lilla röda tös   Har svårt att tänka, att när Ålga ska ha valpar

så är det många veckor som jag ska vara utan henne....

 

Nyduschad!


Några dagar efter att Ålga kom hem så var det dags för Hilda att

åka och träffa hanen. Till vår stora glädje blev det flera bra möten.


Det man inte vet nu när HIlda börja löpa med så här kort mellanrum är att

det kan vara ett sk "mellanlöp" utan ägglossning. Det innebär då att det

inte kan bli några valpar. Jag har varit med om detta en gång tidigare och då

började tiken löpa när hon egentligen skulle, parades och då blev hon dräktig.


I vilket som så hålls tummarna riktigt hårt för båda mina parade tikar nu, ska ni

veta  

 

Jag kommer att uppdatera blogg och hemsidan när vi vet om

tjejerna är dräktiga eller inte...



**************************************************
****************************************

Lilla Märta har varit på sin första utställing och det skötte hon riktigt bra.

Detta var en liten inofficiell i Hässleholm som jag tyckte var en bra början.


Märta blev 3a med Hp så vi drämde till och köpte en sån jättefin rosett.

Något fint minne måste man ju har från sin första utställning  


 

Ny duschad kvällen innan utställningen!


     

   

 

(alla små bilder är "klickbara")



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards