Jankils

Direktlänk till inlägg 6 juni 2023

Löptikar

Av Anki Jönsson - 6 juni 2023 03:55

Nu var det bra längesedan som jag uppdaterade något

här. Förlåt för det men skyller mycket på att orken inte

har funnits. Drabbades av flera olika sorters infektioner

och virus som gjorde mig riktigt dålig. Det har sedan 

visats sig att återhämta sig och få krafterna tillbaka tar

mycket längre tid än vad jag någonsin skulle kunna tänka

mig. Fick oxå en hel del biverkningar som oxå tar lite tid

att hämta sig från.


Hur som helst så har det varit lugnt med att ha löptikar

här vilket har varit "skönt" för Olle. Men helt plötsligt

visade sig att här var 5 stycken och där bland dem så 

visade det sig att Märta löpte redan. Det var ju hon som 

gick tom efter parningen i nyår och som planerades att

omparas. Med hanhundsägarens råd tyckte hon att jag

skulle åka till veterinären för att ta progestronprov för att

på så sätt få reda på när hennes ägg var mogna. Det

blev två besök hos veterinären och då två blodprov. Det

är skönt att Märta är så lugn som hon är och inte stressar

upp sig. Hon fick så mycket beröm av veterinären och

personalen på veterinärstationen vilket var ett nytt ställe

som vi aldrig förr hade besökt.


Men att para henne denna gången visade sig inte bli

det lättaste denna gången. Vi fick åka fyra gånger och 

fyra träffar innan vi fick till en "ordentlig" parning. Nu är

det bara att hoppas att det fanns några mogna ägg kvar

så sent i löpet som det nu blev.

 

Nu är det bara att hålla tummarna hårt för att min lilla tjej har

blivit dräktig denna gången. Någon gång i slutet på denna 

månaden ska jag försöka få en tid för ultraljud så att jag kan

ge ett besked

 

 
 
Göran

Göran

6 juni 2023 06:50

Oj! Blev alldeles varm i hjärtat när jag såg bilden på din hund. Hon är sååå lik den jag hade av samma ras för evigheter sen. Han blev bara sju år p.g.a ett medfött hjärtfel. Nu har jag en liten dvärgschnauzer och får användning för min hundrutin. Lite mera utmaning om man säger så för det är en viljestark liten dam. Håller tummen att "det tog" den här gången!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Anki Jönsson

6 juni 2023 08:34

Tack snälla Du❣️

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Lördag 30 mars 14:24

Glad Påsk   Önskar jag Er alla🐣🐤🐤     ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Under februari o mars har vi haft 4 små tjejer som har fyllt år: Först u...

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Av Anki Jönsson - 3 september 2023 04:22

  5 veckor         Hane   1018 g Jankils MM Brave Berlioz         Tik rosa   1143 g Jankils MM Sweet Duchess       Tik röd   1108 g Jankils MM Sweet Marie       Hane   1182 g Jankils MM Brave Toulous ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards