Jankils

Alla inlägg under februari 2023

Av Anki Jönsson - 14 februari 2023 02:55

När det visade sig att Märta inte var dräktig så var min

planering att låna in en såld tik som vi sedan lång tid

tillbaka planerat att ta en kull på. Men tyvärr, får jag säga

så blev det inte så att jag åkte till någon hane med henne

när hon var i höglöp. Av olika orsaker så skjuter jag på den

parningen och gör det förhoppningsvis vid ett annat tillfälle.


Ja, när nu nästa kull planeras blir förmodligen inte förrän Märta

löper nästa gång (löper gör hon kanske någon gång i sommar).


Jag tycker allt det här är jätteledsamt och tycker synd om alla

ni som har hört av er och önskar en liten ny familjemedlem. Men,

tyvärr kan jag inget göra. Skulle situationen ändras eller jag har

parat någon tjej här så kommer jag att skriva det här.


Lilla minstingen, Zigne har fyllt 1 år  

   

Det är lite svårt att förstå att det redan har gått 1 år sedan

Hädda fick sina två tjejer.

Stort Grattis till Ronja och Zigne    

Av Anki Jönsson - 2 februari 2023 03:44

I nyårshelgen var Märta och besökte en snygging för

planen var att försöka få vår-valpar. Märta är en sån

tjej som inte visar några som helst tecken på om hon

är dräktig (det var så när hon väntade sin första kull)

eller ej. Tyckte att hon började bli bredare över ryggen

och kanske lite tröttare än vanligt (men vem är inte

det i detta mörkret?) Tikarna kan ju oxå vara lite tröttare

efter att de har löpt.


Idag var det då dax för att få svart på vitt om det fanns

några foster i Märtas mage. Dax för ultraljud.

Tyvärr, så är hon tom  så det blir inga valpar denna

gången. Vilket var jätte-ledsamt!

 


Nya valpplaner? Jag vet faktiskt inte hur det blir nu men Märta kommer

antagligen att få besöka hanen igen vid nästa löp. Allt beror på när hon

löper igen. Om jag ska para någon annan av tikarna beror oxå på när

de löper. Har ännu inte riktigt bestämt hur jag ska göra.

Får återkomma med det....

      

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards