Jankils

Alla inlägg under februari 2017

Av Anki Jönsson - 14 februari 2017 02:45

I förra veckan när Hilda hade gått 28 dygn från parningen så åkte hon 

o jag iväg för att kolla om hon var dräktig med ultraljud. Vilken glädje

när jag såg att där fanns små levande foster. Jippi!!!


Det är otroligt många som har hört av sig och är intresserad av en

valp. Kul men oxå tråkigt när man inte kan skriva upp fler på min

"kö-lista". Jag skulle behövt ha flera dräktiga tikar för att kunna till-

godose alla önskemål. Till min glädje så har jag 4 stycken på listan

som tidigare har höpt hund av mig. En av dem har dessutom deras

andra hane från mig.

    

                                                      S12833/2008 Jasper         SE24379/2013 Hilda

Valparnas avelsindex blir 0,4%

och beräknadas födas i vecka 10-11


Hilda har förmodligen mått illa en hel del för hon har vairt 

rejält kladdig med att äta sin mat. Efter att nästan inte

ha ätit något på 5 dagar så fick jag muta henne med något

aptitretande nerblandat i maten. Först på 9:onde dagen så åt'

hon upp allt som jag bjöd henne på. Att vägra maten är något

som helt är tvärtom med mitt lilla matvrak. Känns skönt att denna

perioden är över för mat o näring det behövs nu...


Lite träffar och promenader med kompisarna har även hunnits med.

Lördagen den 14/1 hade Marie bjudit in till promenad. Det som var

extra kul var att Linnea från Östergötland kom med sin bt Ester. Hon

är syster till min avlidna Agnes, Häddas mormor. Vi har haft kontakt

via fb i alla år (Ester fyller 9 år i april) men var första gången som vi

träffades.

 

     

     

     

     

     

Som vanligt är det e trött matte och nöjda hundar när man kommer hem.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Småprinsarna och Jonna har varit hemma och då kan inte mormor som

vanligt inte låta bli att använda kameran   

     

Olle väljer att hålla sig på ett säkert ställe från små Otto fingrar   


     

                                                 Frej                      Otto busar med moster   


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lite bilder på mina älskade små godingar  

     

Hädda 6 mån.


   

    Diza 1,5 år


     

Ålga 3,5 år


   

Hilda fyller 4 i mars


 

Olle 6,5 år


 

Inez 7,5 år


 

Nanzie 10 i april


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Den 28/1 var en jättedimmig fm men jag; Marie, Naja och Lena

(3 av mina köpare  ) bestämde endå att vi skulle träffas i Åhus

på militärfältet. När vi kom till Åhusskylten var det som att köra in

i ett annan värld, solen sken från en blå himmel och det var helt under-

bart väder. Marie o Lykke slöt upp lite senare då de hade jobbat natten.


   

   

Ella o Mollie var sugna på att bada men det tyckte inte deras matte  


     

   

         

        

Lite märkligt var det när det plötsligt drogs in dimma från havet

     

Dimman blev bara tätare o tätare.... Nästan magiskt!


     

     


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Morotsätande dogs!

Alltid när jag står vid diskbänken och skalar morötter är det alltid minst en

soom sitter vid min sida och tittar bedjande. Nämligen Nanzie  

Men en bit morot kan man inte ge bara en utan strax har man alla vid fötterna o

titta lika bedjande   

 

                      Nanzie                                 Inez                   Ålga                              Hädda


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ännu en runda till Åhus-fältet för att röra på oss lite....

Denna gången orkade jag inte bära med mig systemkameran så istället

hade jag letat fram i gömmerna en äldre och mindre kamera. Man ser

skillnaden på bilderna då det inte går att zooma så bra som med system-

kameran


     


     

     

     

     

     

     

   

Trots att vi gick mest i snön så var hundarna så enormt svarta om tassarna

benen när vi kom hem. Hilda var den enda som hade overall på sig pg av

att snön fastnar så enormt i hennes päls. Nu var hon oxå den renste av dem

alla och behövde bara få tassarna tvättade.

Tack Marie för ännu en härlig promenad även om mina fötter värkte när

jag kom hem så att jag knappt kunde gå. Skit sjuka jag har   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards