Jankils

Alla inlägg under april 2015

Av Anki Jönsson - 24 april 2015 01:53

Så tyst och tomt det blev när valparna hade åkt.

När sista valpen åkte så kändes det rejält i hjärtat.

Jobbigt men endå skönt att få lite mer tid till mina

hundar och allt annat som har fått bli undanstoppat de

sista veckorna.

Orken tog helt slut efter den intensiva

veckan. Fick åka på återbesök med Francos ögon efter-

som veterinären som gjorde besiktiningen veckan innan

var lite osäker på vad det gulvita svullnaden var i hans ögon-

kanter. Chrisropher Martinsen som är "min" veterinär hade 

semster när jag var där. Francos ögon var betydligt bättre när

vi kom till Näsum på återbesök och visade sig var helt ofarligt.

De små körtlarna var fortfarande lite svullna men fick en tub

atibiotikasalva som ev skulle på skynda "läkandet". Franco fick

sitt pass och avmaskingstabletten efter som han skulle flytta

till Norge. 

Tabletten slank kvickt o lätt ner med hjälp av lite

skinka och resterande skinka slängdes i papperskorgen. Det

undgick inte lille valpens nos för rätt var det var satt 'Franco

i papperskorgen   

Det var med en otrlig glädje och lättnad som jag kunde ta

kontakt med matte Ruth Karin att Franco var redo för flytt.

Detta var på tisdagen och redan på torsdag middag var de

här efter att ha kört hem i från mycket tidigt från Norge.


Lite bilder från de sista dagarana innan alla hade lämnatt

sitt barndomshem

     

   

   



 

Minstingen Elvis (Jankils Ardbeg Silver Seal) har flyttat till

fam. Persson i Vinslöv


 

Franco (Jankils Ardbeg Still Young)har flyttat längst i väg,

nämligen till fam. Rönningen i Norge

o har fått flera cavalierer som sällskap


 

Mojje (Jankils Almost There) har flyttat till Ingegerd i Hovmantorp


 

Enda flickan i kullen, Donna (Jankils Ardbeg Supernova) har flyttat

till Carissa i Jönköping/Mölndal


 

Siste valpen som åkte var Ludde (Jankils Ardbeg Very Young)

som har flyttat till familjen Wallström i Åstorp

där även Luddes morfar Ville bor


Ett stort LYCKA TILL med era små dyrgriper 

          



Av Anki Jönsson - 5 april 2015 00:31

Shit (förlåt) alltså vad dessa valpveckorna springer i väg

och nu blir de om någon dag hela 7 veckor. Sista avmaskningen

står på programmet först o främst och sen i slutet på veckan så

ska vi åka till veterinären för att besiktiga valpar, chippa och 

vaccinera dem. Franco som ska flytta till Norge ska ha ett pass

samt avmaskas när vi är hos veterinären.

Efter det att vi har kommit hem igen så ska de små

ha mat och sen iväg igen till Hässleholm denna gången. Sveland

(mitt försäkringsbolag) bjuder på föreläsning och det brukar alltid

vara trevligt och intresseant på dem.


Sedan ca 1½ vecka tillbaka så blev den sista killen oxå tingad.

Gjorde lite ont i hjärtat för det var just honom som jag själv

ville behålla men men nu blir det inte så och hjärtat fäller en tår...

Jag vet att han kommer att få det bra och stannar i Skåne + att

han får växa upp tillsammans med sin morfar   


 


Det dröjde innan vädret blev så pass bra så att de små kunde få

prova på utomhusmiljön. Det kändes hopplöst när det bara regnade

och regnade o allt var genomblött men som sagt, äntligen i veckan

blev det så pass bra väder. De små travade alla ut från buren och

såg sig nyfiket omkring på allt det nya. Det blev oxå första gången

som de fick träffa de andra hundarna. Vera har haft stenkoll så att

ingen har kommit i närheten av valphagen   

Mina stora tjejer drog upp magarna under sig när de små, som

tycktes tro att alla vuxna bjuder på mat   

Det är så skönt när man nu i flera dagar har kunnat släppa ut de

små till de andra hundarna sen de har ätit och jag kan städa den

välbehövda valphagen här inne. Örk, som det kan stinka efter nattens

gjorda behov  


Valparnas nya familjer har varit här på besök ett par gånger vilket

jag tycker är jättekul. Siste valpens familj kommer nu i påskhelgen

på sitt andra besök.

Även denna gången har jag fått de bäst tänkbara familjerna till mina

små 

     

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards