Jankils

Alla inlägg under augusti 2018

Av Anki Jönsson - 31 augusti 2018 02:04

Jaha, så var de dagarna komna som det är dags att säga 

hejdå till mina små   Jag brukar säga, att för var valp

jag ska tar förväl till går en bit av mitt hjärta sönder  

Konstigt vore det väl om man inte hade haft några känslor

när man har varit med sen den dagen de tillverkades  


8 veckor

 

Third Star Deneb - Hogan


Third Star Dorado - Totti


 

Third Star Draco - Kenzo


 

Third Star Dubhe - Charlie


 

  Charlie     Hogan    Kenzo    Hogan    


Tack Naja för hjälpen att fota bilder på 8-veckors valpar  



Deras första dusch i köksvasken!

   

Valp nr:1 - Hogan



   

Valp nr:2 - Totti




        

Valp nr:3 - Kenzo



     

Valp nr:4 - Charlie  



Lite blandade foton från den gågna veckan 

   

     

     

     

     

       

           

Av Anki Jönsson - 23 augusti 2018 02:15

7 veckors valpar

 

Nr: 1 Jankils Third Star Deneb = Hogan



 

Nr: 2 Jankils Third Star Dorado = Totti



 

Nr. 3 Jankils Third Star Draco = Kenzo



 

Nr: 4 Jankils Third Star Dubhe = Charlie



Pg av mitt datorstrul så förlorade jag mellan 260-270 foton

som var tagna den sista veckan. Därför har jag inga  

De sista dagarna skulle jag dessutom behövt kunna dela

mig för Diza började att löpa. Jag hade bestämt mig för att

para min tjej efter som hon var ua på sin 3-årshjärtkoll.


 Med andra ord så är Diza nu parad och nu är

det bara hålla tummarna och hoppas  


Istället för den gågna veckans foto så kommer här lite bilder från

vecka dess för innan....


   

 

   

Mina små matvrak som verkligen har ökat en hel del sen 

de började med "fast föda" (som de alltid gör) men Hilda

är fortfarande villig att låta de dia en del ännu.


Det är så härligt att se hur HIlda leker med sina söner

och det är framför allt när de är ute. Killarna älskar att 

vara utomhus och vädermässigt så har vi haft tur. Sol 

och värme det tackar vi för  


Killarnas flyttdatum närmar sig och har en hel del kvar att 

fixa med bla tex att fixa klart pärmarna och plocka ihop

deras "grejor" som de får med sig här i från. Med andra

ord så har jag att fixa med

  




Av Anki Jönsson - 17 augusti 2018 02:49

6 veckor


Nr: 1  Jankils Third Star Deneb = Hogan



 

Nr: 2  Jankils Third Star Dorabo = Totti



 

Nr: 3  Jankils Third Star Draco = Kenzo



 

Nr: 4  Jankils Third Star Dubhe = Charlie



Grabbarnas utveckling har verkligen fortsatt att gå i raketfart

denna veckan. De har fått smaka annan mat än vad mamma 

HIlda erbjuder vilket gick jättebra. Fördelen som jag upplever

när man väntar lite med introduktionen med "fast" mat tills de 

är lite större är att det oftast går mycket lättare. De är "mogna"

för det. Som vanligt har jag en och en i knät så att varje valp får

i lugn och ro smaka på det nya.

     

     

   

 

När alla hade smakat så fick de äta upp det som var kvar


 

Nästa gång så blev maten serverad i en varsin skål och målen 

byter ut mammas mat. 

Duktiga små killar  

    

Tyvärr så slutade min dator att funka så kan inte lägga in

fler bilder på denna bloggen. Foton från första gången ute

får jag försöka lägga in nästa gång (om jag kan få lite hjälp

med trlskande dator)

  

Av Anki Jönsson - 11 augusti 2018 01:51

5 veckor

 

Tingad! Nr: 1 Jankils Third Star Deneb - Kallas för Hogan


 


Tingad! Nr:2 Jankils  Third Star Dorado - Kallas för Totti




Tingad! Nr: 3 Jankils Third Star Draco - Kallas för Kenzo



 Tingad! Nr: 4 Jankils Third Star Dubhe - Kallas för Charlie


Avmaskningen nr 2 är gjord. Lite mer protester denna gången

men det gick endå bra. Använder en pasta form som jag stryker

ut på fingret och drar ut i ovankäken.

 

Nr: 1


 

Nr: 2


 

Nr: 3


 

Nr: 4


Utvecklingen har verkligen gått i raketfart denna veckan (oxå).

Killarna busar med varandra, provar sina tänder på tex någons öra 

eller svans. Det morras och skälls men samtidigt är de världens

gosigaste killar som gör allt för att få komma upp i famnen för lite

mys...

     

 

Man får alltid hjälp när det är dags att städa i hagen  


     

     

 

Spegel, spegel på väggen där.....


     

     

   

Alla valparnas blivande ägare har varit här på minst ett besök....



   


Måndagen den 6/8 fyllde bästa lilla Diza 3 år  



Onsdag den 8/8 var det dags för lilla yngsta som fyllde

2 år

Vi hade tid hos veterinären för att kolla Ålgas hjärta (5 år)

och likaså Dizas hjärta.  Jag hade 3 tjejer (Hädda oxå) med mig

eftersom det var dags för vaccinationer. Det var glädjebesked som

veterinär Johanna gav mig. Allas hjärtan lät bara bra, ja hon lyssnade

på Häddas oxå men inget intyg än på henne.

Efter veterinärbesöket hade vi bestämt med Marie och Lykke (Janils hund)

för ettkvällsbad. Det var 4 hundar som simmade bredvid oss ut. Härligt men

tyvärr gick det rejäla vågor så Diza och Hädda tyckte det räckte med den

simturen (blev rejla kallsupar för de små stackarna). Ålga och Lykke fortsatte dock

att simma med oss och för att hämta sina leksaker. Ganska så oväntat så

började det blåsa upp ännu mer och moln drogs fram. Marie och jag fick bråttom

att samla ihop våra saker och å med raskasteg mot bilarna. Det regnade en hel 

del innan vi kom fram och milda tider som hundarna såg ut, våta,sandiga och

tassar som var rejält svarta...  

     

   

     

     

     

     

  


   

En liten sanidg 2-åring fick tillsist sina presenter  







Av Anki Jönsson - 3 augusti 2018 02:32

Valparna 4 veckor!

 


TingadNr: 1  Ska kallas för Hogan 


Tingad! Nr: 2   Ska kallas för Totti  

 

Tingad! Nr: 3  Ska kallas för Kenzo

 

Tingad! Nr: 4   Ska kallas för Charlie   

 

   

      

   

   

  

Äntligen fick det nyfikna gänget komma och hälsa på de små sedan de

har fått en valphage...

 

   

 

   

Valparna fick en ordentlig hage just när de hade fyllt 3 veckor.

Det var de verkligen redo för då för alla fixade att ta sig framåt

Det brukar nästan alltid vara någon i kullen som bara lägger 1

 backen och inte förstår hur man gör för att komma fram till tex

föremålet.

Denna veckan har de små verkligen tagit ett skutt framåt i utvecklingen.

Tänderna har de fått och de provar gärna dem om man säger så   

Nu skäller de, morrar och leker så smått på varandra. Vakenperioderna

har oxå blivit längre och vaknar oftast när man kommer fram till hagen.

Man märker oxå nu att de (oftast) gillar att man pussar, gosar och kelar

med dem   

 

Efter 2 månader fick jag äntligen träffa äldsta dottern och mina små 

prinsar igen. Så efterlängtade   Har blivit så bla för att de har varit

en hel del sjukdomar som vi här inte har velat att ha  De kom hem 

till Julia som har bassäng, vilket är nästan ett måste om man ska orka

vara ute i den här otroliga hettan.....

     

     

   

   

Älskade ni  

Tack Julia för en helt underbar eftermiddag  

 



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards