Jankils

Alla inlägg under januari 2013

Av Anki Jönsson - 23 januari 2013 02:31

Nu var det några veckor sedan jag uppdaterade här.

En del har faktiskt hänr. Först dagarna innan nyår så

var Olle i väg och träffade sin första Phaléne flicka. Han

bodde med familjen några dagar och det blev flera bra

parningar. Familjen är en kär väninna till mig och vi båda

så glada för dessa parningarna. Nu håller vi tummarna hårt

att det ska bli söta små Phalénevalpar.

 


När Olle kom hem igen så hade Agnes börjat att löpa

(precis som efter planeringen). Det var inte lätt för en

liten Olleman att förstå att denna tik fick han inte ens 

vara i närheten av. Det krävs nästan att man har ögon i 

nacken men han var endå duktig även om Agnes verkligen

bjöd ut sig. Så här brukar hon minsann inte vara när hon 

löper. Planerna på att använda en blcak and tan hane till

min lilla röda tös fick jag ändra ett par gånger av olika

skäl. Blev verkligen ledsen när jag hade hittat den sista

killen men som jag efter lite råd inte skulle passa att para

med Agnes linjer. Så blir det ibland och nu fick jag ändra

mina planer igen. Det blev för mig en bra och kär ruby hane

som även Agnes viade sig acceptera  

 

Så nu hålls tummarna hårt här hemma att Agnes ska vara

dräktig. Om hon är det så väntas det valpar i vecka 10-11  


Dessutom har vi lite annat som vi i familjen väntar på men

mer om det kommer att komma lite längre frami vår  


Ibland så får kameran vara med när vi träffar kompisarna

som tex vi var några som träffades vid vårt kära skjutfältet

i Rinkaby och tillsammans gick en runda med hundarna i 

vinterlandskapet....

     

     

                                                                         Inez, Vera o Agnes


     

                                         Inez                              Lycke                           Mimmi


     

Mimmi x3


     

Mollie x2                                             Nellie


     

                                            Nellie                         Olle                              Agnes o Vera



Vid ett annat tillfälle i skogen på lite närmare håll

     


     

Måste vara någon välidg intressant doft


     

En kylig morgon ute men inomhus hundträngsel framför kaminen  


   

Min lilla Vera busa  


 

Fine lille misen Pepzi som börjar bli stor nu,

snart 9 månader! Han skulle kunna ligga i mitt

knä det mesta av dygnets timmar. Får han inte som

han vill så biter han mig och spinner samtidigt. 

Kärleksbett påstår de som kan det här med katt....

men ont kan det i alla fall göra. Ligger han i mitt

knä när jag tex sitter och läser tar han med tassen

försiktigt över munnen på mig. Allt för att påminna

mig vem som ligger i knät och sen kan han då bita

mig i tex i hakan eller i armen vilket då inte uppskattas

av mig..hahahaha   


   

Min snälla mamma har hjälp mig att sy huvur (har

ingen fungerande symaskin själv  ) som 

hundarna har på när de äter för att spara sin öron.

De har en förmåga att tugga både på sina egna och 

de andras när de är doppade i maten   


  




   



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards