Jankils

Alla inlägg under oktober 2012

Av Anki Jönsson - 29 oktober 2012 01:30

Jo då, livetr fortgår här även om jag är så seg med

min blogg. Skyller mycket på datorn är så J..kla seg 

och allt tar så lång tid så fort jag ska göra det allra minsta.

Bara innan man har gått igenom sina mail och lite annat

som ska göras när man äntligen sätter sig vid datorn, ja

då har klockan blivit ganska så mycket. Sen är det så

att oftast får jag tar mina små promenader och röra på

kroppen allt för ofta...

Nu ska jag i alla fall visa lite bilder från Veras sista utställning.

Det blev den första för min lilla dam inomhus och jag var faktiskt

väldigt förvånad hur lätt hon tog det. Allt för ofta är hon helvild

och sätter sin matte på många och stora tålamodsprövningar  

Det var Pudelklubben som hade bjudit en till utställning i Qpoolen

i Hässleholm. Skönt med hemmaplan och ännu skönare var att

utställningen inte började förrän kl 10. Från mig var det förrutom

Vera även hennes syster Mimmi och sen lilla Lykke från Inez 

sommarkull.

     

Marie visar Lykke som inte tyckte det var så lätt att gå på det hala golvet   


I nästa valpklass 6-9 månader var det då dags för systrarna Mimmi o Vera och deras halvsyster

Myz som Karin (på Cavalkeesen) visade

       

       

       

       

   Min lilla tjej slutade på placering nr 2, Myz som 3a och Mimmi 4a


Veras kritik: 8 months old. good ty pe. would prefer a better head with a shorter muzzle and stronger cheeks. good neck and topline. correct tail et and carnage (?). good angulations. correect movement. enouge coat for age.

Domare var Daniela Risdan/Slovenien


Var det blir för utställning nästa gång för Vera vet jag inte men inga fler för i år i alla

fall. Hon kan behöva växa till sig lite och mogna....


 

Lilla söta Lykke  


Tidigare i den veckan körde jag, Olle och Agnes för att hälsa på Jonna.

Bla en härlig runda på 7 km i skogen blev det

   

Flotten i sjön som de ofta är ute tillsammans med grannen o bla grillar

    Olle med sin mamma Minna o mormor Nicky

       

    När vi åter kom hem till huset så var vi och 

gosade lite med hästarna. Cina och Idja kom oss till mötes 

   och gamle fine Lord

Tack Jonna   



Av Anki Jönsson - 3 oktober 2012 02:04

Ja, så var det dags för åter en utställning  

Alkltid skönt när man slipper köra några längre sträckor

tidig morgon. Denna gången var jag i tid när jag 

kom och hämnta upp bästa Naja och Mollie. Är nämligen 

för det mesta stor ovän med klockan och tiden  


När sen klocka var strax över 8 på morgon rullade vi in

på parkeringen på Hässelholmsgården. Morgonen bjöd

på sol och riktgt skönt väder. När vi sen höll på att plocka

ut allt från bilen som behövs på en hundutställning så kom

en av Inez valpar, Selma (rubyn i kullen) med sin familj.

Detta skulle bli Slemas första utställning precis som för 

systrarna Buffy och för Lykke.

         

                                      Selma                               Lykke                                  Buffy



Även om det nu var uppehållsväder denna morgon så 

var det skönt att komma till utställningen och vårt 

tält står där färdigt uppställt och väntar på oss. Det är

så skönt att slippa att stessa så här på morgon med att

få tältet på plats. Där vid tältet så väntade Ann och 

Buffy på oss. På dagens utställning var det 7 cavalier

anmälda och hör och häpna.. 6 stycken kom från 

Jankils kennel. Hahaha har aldrig varit om detta 

tidigare  


Först i vår ring var 6 Havannaiser innan det var

dags för cavalierna, valp 4-6 mån. "Mina" småttingar

från Inez kull blev 4 månader den 19/9 och de var så 

små där deras ägare försökte få dem att gå runt i ringen

så att domaren Tove Stäveby-Hellström kunde se hur de

rörde sig. 1a av systrarna blev Buffy med Hp, Lykke blev

2a oxå med Hp och på tredje plats blev denna gången 

Selma.

          Naja visar Buffy i ringen

          Marie visar sin lilla Lykke

       

  Karin visar familjens lilla Selma


  Nellie hade koll på lillasyster, Lykke från buren



I nästa klass 6-9 mån var det dags för min lilla Vera. Hon visade sig väl 

ganska så ok i ringen för det blev en första plats med Hp

       

  Domaren tyckte om Veras lår!!! Kan det bero på allt hoppande och

klättrande mån tro???


Efter vi hade varit i ringen var det dags för ettorna och tvåan som fått Hp för att utse BIR

efter som där inte fanns några valphanar.

     

Resultatet blev att Vera blev BIR i valpklassen och jag blev jätte glad!

Veras kritik: utm storlek och typ. Vackert o rastypiskt huvud. 

Välkroppad. Bra resning. Vackra rörelser. Lovande!

 

Domare i ringen var Tove Staveby-Hellström


Därefter var det dags för de vuxna cavaliererna och en hane visades i Öppnklass.

Nästa  tik från Jankilshund gjorde debut i Unghundsklassen....

       

  Molly (First Jodie Foster som är en dotter fr Agnes) med sin matte Annette


Därefter var det dags för Öppenklass och för Naja o Mollie (Rosegarden Quuen Elizabeth)

       

  Mollie blev bästa tik och fick möta hanen  

  Där Mollie vann och blev BIR

Alla Jankils hundar fick kanonkritiker o sånt blir man ju bara så glad över

som uppfödare, så klart!


Då vad både jag och Naja klara för gruppfinalen och en lång väntan blev det med flera regnskurar.

Då är man glad att man har sitt lilla tält    Sen går ju tiden alltid fortare när man har lite sällskap.

Ann och Buffy stannade kvar och skötte fotograferandet hela dagen. Stort Tack Ann! Sedan kom även

en vän till oss och som vi ofta träffar på utställningarna i Hässleholm, Monica med sin Schapendoes Cosby

som oxå var kvalificerad för gruppfinalen. De var oxå först av oss ut i finalringen..

   








        

En glad Monica med sin Cosby som blev 4a i sin grupp! Grattis!!!


Sedan var det dags för grupp 9 och valpar dit Vera tillhörde

Här står vi i duggregnet och väntar på vår tur...



 

                             och som första man förlåt hund tågade vi in  


 

och döm av min förvång så blev vi oxå 4a i vår grupp


Därefter var det dags för de vuxna hundarna i grupp 9

 

och dags för Naja och Mollies tur


 

Även de fick gå först in i ringen


 

Till vår stora glädje så blev även Molly 4a, Grattis!!!


 

När vi sen kom hem vid 17-tiden så återstod det att packa ur bilen. Missen Pepzi 

passade på att se hur det var i bilburen under tiden jag tömde bilen


 

Vera med alla sina fina rosetter och buckla! Vilken dag!!!


Tack alla valpköpare som ställde era fina små valpar och även Molly

som vuxen så klart. Hoppas att vi ses fler gånger ute i ringarna    


Av Anki Jönsson - 2 oktober 2012 02:17

Hade bestämt mig för ett inlägg vad som bla hände 

i hlegen då vi var på utställning men känner mig helt

slut och kroppen värker så bestämmer mig för att inte göra

det där inlägget nu. Ska ta en tablett och säga godnatt till

hundarna och själv hoppas på att jag ska få sova några timmar

i natt. Hoppas att jag har lite mer ork i mpgrpn att gå igenom

helgens bilder. En del att redigera...

Till alla mina läsare, sov så gott!

Kram     

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards