Jankils

Direktlänk till inlägg 14 februari 2023

Blir inte alltid som tänkt...

Av Anki Jönsson - 14 februari 2023 02:55

När det visade sig att Märta inte var dräktig så var min

planering att låna in en såld tik som vi sedan lång tid

tillbaka planerat att ta en kull på. Men tyvärr, får jag säga

så blev det inte så att jag åkte till någon hane med henne

när hon var i höglöp. Av olika orsaker så skjuter jag på den

parningen och gör det förhoppningsvis vid ett annat tillfälle.


Ja, när nu nästa kull planeras blir förmodligen inte förrän Märta

löper nästa gång (löper gör hon kanske någon gång i sommar).


Jag tycker allt det här är jätteledsamt och tycker synd om alla

ni som har hört av er och önskar en liten ny familjemedlem. Men,

tyvärr kan jag inget göra. Skulle situationen ändras eller jag har

parat någon tjej här så kommer jag att skriva det här.


Lilla minstingen, Zigne har fyllt 1 år  

   

Det är lite svårt att förstå att det redan har gått 1 år sedan

Hädda fick sina två tjejer.

Stort Grattis till Ronja och Zigne    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Lördag 30 mars 14:24

Glad Påsk   Önskar jag Er alla🐣🐤🐤     ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Under februari o mars har vi haft 4 små tjejer som har fyllt år: Först u...

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Av Anki Jönsson - 3 september 2023 04:22

  5 veckor         Hane   1018 g Jankils MM Brave Berlioz         Tik rosa   1143 g Jankils MM Sweet Duchess       Tik röd   1108 g Jankils MM Sweet Marie       Hane   1182 g Jankils MM Brave Toulous ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards