Jankils

Alla inlägg under december 2015

Av Anki Jönsson - 31 december 2015 17:28


  

 



Jag o mitt lilla gäng vill önskar alla valpköpare,

släkt och vänner 

Ett riktigt fint avslut på 2015

och

Ett Gott Nytt 2016!



 

Av Anki Jönsson - 24 december 2015 01:19

Om någon undrar något annat så finns jag och hundarna

här   Det har varit lite jobbiga månader som har gjort 

att allt annat än hundarna har fått stryka på foten. Min

energi är som bortblåst och har lite svårt att hitta den igen.


Lilla Diza växer och har blivit en långbent tjej som har i veckan

kommit på den galna ide´n att stå med alla fyra på soffbordet 

och undersöka det som finns där. När jag kommer på henne går

hon skamset ner igen men tillsägelsen är som bortblåst nästa

stund  

Rumsträningen går väl så där. Hon vet o kan kissa ute på kommandå

men gör sina behov inomhus så fort jag missar henne eller om hon

märker att jag håller på något annat. Brukar trösta mig med att 

det 'är tur att man inte har en elefant    Men visst nu tycker

jag att det hade varit bra skönt om hon hade blivit rumsren

 

 

Av olika anledningar så har jag valt att omplacera Vera

då till en aktiv fodervärd. Skule vilja ta en kull till

på henne så småningom. Hon ska i så fall bli ensamhund

och få ett liv som är mer aktivt än vad hon har här för hon

behöver att få jobba med huvudet. Vera är otroligt kelen

och vill ha mycket närhet o kel från sin ägare

men stressar oxå upp sig lätt. Tror och hoppas att det kan

bli bättre om hon slipper konkurrans av andra hundar i familjen.

Vera fyller 4 den 14 feb (på Alla Hjärtansdag)


 

Olle är en phaléne som jag oxå söker en ny familj till.

Han har det kämpigt här när tikarna löper och det tycks

bara bli värre o värre. Det är synd om honom samtidigt som

det är väldigt tålamodsprövande för mig (just nu är här

löptikar pågång för fullt)

Anledningen till detta beslut är att dottern har slutat med

uppfödning på papillon och phaléne. 

Olle är uppfödd i kenneln

och mamma o mormor bor hos Jonna i Halland. Olle är 5½ år.

Olle ska alltså säljas och vill gärna ha en hundkompis i sin 

nya familj.


Är det så att just Du känner att Vera är den som skulle få ett

bra liv hos din aktiva familj så får Du gärna höra av dig!

OCH

Är du den som söker en liten kille till din familj så är Du

oxå välkommen att höra av dig

jankils@hotmail.com

eller

0731 808 803 (lättast att nå mig på em o det går även

bra att ringa sena kvällar


Sist vill jag önska alla mina valpköpare och vänner

En riktigt skön julhelg!

     




Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards