Jankils

Alla inlägg under maj 2018

Av Anki Jönsson - 14 maj 2018 02:44


Efter en tuff höst och vinter ang min hälsa så försöker jag komma lite mer på fötterna
igen. Lite mer ork har jag fått men fortfarnade är det så att jag inte orkar så mycket åt

gången och får vila med jämna mellanrum. Tyckte jag hade  nog med sjukdomar

men i vinter upptäcktes att jag hade fått ytterligare en som måste medicineras.

Det har blivit åtskilda besök på vårdcentralen för provtagning och läkarkontakt

för att få rätt dos medicin.

Som alltid är jag så tacksam för att jag har mina fyrbenta vänner som alltid håller

mig sällskap och ger mina dagar något meningsfullt. Sen har man ju oxå alltid

vänner och köpare som jag håller kontakt med.

TACK alla Ni  



Detta är lite som har hänt med gänget sen sista uppdateringen.


I mars så fyllde Hilda 5 år  

     


 


I april fick hon ett nytt hjärtintyg som skönt nog var ua. Fy, så sjukt nervös jag

var innan veterinär Lena Danielsson sa att lilla hjärtat bara lät bra.



Detta var i samband som Pia Rundqvist/Videdalens kennel hade

Play-date. En massa cavalier och deras ägare kom. Jag hade Hilda (bt), Inez (bt)

och Ålga (ruby) med mig och Naja hade sin Mollie (bt) och Ella (tref). Det är 

härligt se alla cavalier som springer runt på Pias stora inhägnad.

     

     

 

Detta är Inez morfar (med grönt täcke) som blir hela 16 år i år  

Fina Tibbe  


Som vanligt när jag varit iväg på något så vet jag hur kass jag blir

de kommande dagarna. Då är det bara för mig att stanna hemma

och vila så mycket  jag kan tillsammans med värktabletter och

hundarna.


 

I april fyllade lilla Nanzie 11 år.



Inez blev dålig så att vi fick uppsöka veterinär akut men efter

att fått medicin så är hon åter pigg. Ja, faktiskt piggast av dem alla

när det tex gäller lek med boll i trädgården. Sen är hon i periodvis kämpig

med maten och kan totalvägra att äta och det kan ge matte många gråa

hårstrån. Inez fyller 9 år i juli. Hon och Julia´s (vår yngsta dotters) hund

Nanzie är de sista vi har kvar från min numera avlidna bt Liza´s linjer.


Nu den 8 maj så fyllde lille Olle hela 8 år 

 

Han tycker det är skönt (och matte oxå) att löptikarna har löpt klart

för denna gången och att han änltigen kan vara tillsammans med 

dem igen



   
Hilda började att löpa tidigare än vad som jag hade väntat

(som vanligt) och har varit på date  




 

Våren var sen men när den väl kom så gick allt så jättefort. Ja, sen blev

det sommarvarmt med en gång. Man gick från att ha vinterjacka till shorts

på nästan en vecka. Just nu blommar syre´nen och dess härliga doft slår i mot

en när man öppnar ytterdörren. Som jag älsar denna årstid  


   

       

Även dessa små bara njuter för fullt av dessa dagarna. Nanzie blir alltid

lika glad när Julia kommer med henne när hon har långa arbetsdagar

eller skoldagar. Men lika glad blir Nanzie när hennes matte kommer för att hämta

henne igen. Julia

började plugga på högskolan efter jul....


  

  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards