Jankils

Alla inlägg under september 2018

Av Anki Jönsson - 23 september 2018 02:34

Ja, jag tror det var ganska längesedan som jag

har blivit så besviken som jag blev för ett par

dagar sedan. På ultraljudet av Diza så såg vi

nämligen inte något eller några liv. Så j...kla

tråkigt när det är en hel del som har hört av

sig om intresse av en valp. 


 


Men det är bara att blicka framåt och ta nya

tag vid nästa löp....

Nästa tjej som jag nu letar en hane till är Ålga

som väntas löpa i början på året


 

Av Anki Jönsson - 18 september 2018 02:59

Om inte förr, så när man har en valpkull inser man hur fort de

8 veckorna går. Denna gången fick jag endå ha några av

valparna några dagar extra, Usch, så tomt det blev när

valphagen var nermonterad för denna gången. Men skönt

att få möblerna på plats igen. Oj, så stor plats man

plötsligt fick!

Jag aldrig direkt märkt något på tiken när hennes bäbisar har

flyttat. Hon brukar vara ganska så trött på dem då men denna gången

märkte jag att hon var lite "låg" de följande dagarna. Om kvällarna

gjorde hon (och gör så fortfarande) då hämtar hon de bäbisarna-

leksaker som inte är tvättade och lägger dem på golvet. Inget mer,

bara bär ut alla sakerna och lägger ut dem. Man undrar lite vad för

tankar som flyger runt i hennes huvud.


Valpköparna skickar foton och berättar vad som händer i deras liv

nu. En av killarna har tom ett eget instagramkonto. Jättekul!

@hoganthecav


Äntligen fick Marie till en cavalierpromenad som även jag kunde

delta på. Att vi sedan även fick ett helt underbart väder med en hel

del sol gjorde inte saken sämre. Jag hade 4 stycken med mig.

     

     

   

       

   


                                      Marie hade gjort levergodis till alla de fyrbenta så det blev både godissök

i gräset och senare även att söka godis på trädstammarna. Men först lite fika

för de tvåbenta men även att fylla på vätska till hundarna.......

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

Tack Marie och Lykke för en härlig eftermiddag. Jag tror att vi 

alla var både nöjda och trötta när vi kom hem  


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards