Jankils

Alla inlägg under februari 2016

Av Anki Jönsson - 16 februari 2016 02:10

Alla hjärtansdag den 14 februari är oxå  lika med

Veras födelsedag. Denna gången fyller hon och hennes

2 systrar, Mimmi & Betty 4 år   

     


Vera är alltså kvar trots att det fortfarande hör av sig intresserade. 

Kanske är jag för hård i mina krav på de nya ägarna men i denna

fruktansvärt jobbiga situationen måste det kännas absolut helt rätt

innan hon flyttar. Det måste vara någon som kan och vet hur man

jobbar med en hund som behöver en hel del aktiviteter samt en del

uppfostran (som jag har misslyckats med). Fortfarande hörs det av de

som tror att Vera kan sitta själv hela dagar eller att det är mindre

barn som ska gå ut med henne och stå för hennes rastning. Hm, inte

det jag söker som sagt men kanske DU som läser detta är den som jag

söker och vill ha en lite kelgris på halvfoder (=bibehållen avelsrätt)

och som bor i min närhet?

Vera behöver att vara ensam hund i familjen och få att uppmärksamhet

utan konkurrans av sin nya familj!

Hör av dig i så fall: 0731/808 803 eller skicka ett mail:

jankils@hotmail.com


                    


     

Som jag tidigare oxå har skrivet om är att jag även söker ett

nytt hem till killen i familjen, nämligen Phalenen Olle. Han 

har det fruktansvärt jobbigt när tikarna löper samtidigt som 

det tar på vårt tålamod. Han är världens goaste som det annars

inte är några problem med. Han springer lös med mig på de

på gården och där det är bilfritt. Han är min lille skugga   

Aldrig några problem. Olle fyller 6 år i maj och är oxå av vår

egna uppfödning. Vi har slutat att föda upp rasen och hans

mor o mormor bor hos ädlsta dottern i Halland.

Olle behöver inte vara ensam hund eller fyrbent i familjen!


                    






Av Anki Jönsson - 6 februari 2016 23:16

Idag, den 6/2 fyller HIldas stjärnkull redan 6 månader

och med andra ord så har vår lilla Diza funnits här så

länge. Tiden går alldeles för fort o snart är valptiden

försvunnen och det blir en stingslig tonåring istället.

Hur det än är så är väl alla åldra mysiga men just en

liten gosig valp slår nog det mesta i min smak  

Men idag fyller ni 6 alltså ½-året!

GRATTIS ÄLSKADE SMÅ VÄNNER  

  

Jankils First Star Agena =

Diza


 

Jankils First Star Acrux =

Vince


 

Jankils First Star Anilam =

Simba


 

Jankils First Star Antares =

Elliott


 

Jankils First Star Algol =

Milo


 

Jankils First Star Altair =

Malte


En del av bilderna har jag "tjuvat" från ägarnas Facebook  

Hoppas att det inte gjorde något   


En lugn kväll och är nästan i matcoma ikväll igen då

Julia och Johan lagade middag och efterrätt. Men värre

var det i torsdagskväll då Julis bjud sina föräldrar, bror med

respektive, 6 personer på 3-rätters middag på Steakhous Nr 9

i Kristianstad. Det var längesedan jag blev så otroligt mätt

och har lovat mig själv att aldrig äta på det viset fler gånger.

Det är bara att inse att ingen mår bra att vara så mätt   

Tack söta gulliga Du för allt, min tös   


 

Vera kan vara bra att ha som huvudkudde tycker 

Ålga och Diza

  


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards