Jankils

Alla inlägg under april 2013

Av Anki Jönsson - 22 april 2013 00:06

Denna helgen har solen visat sig även om

molnen har försökt skymma den ibland. 

Härligt  


I lördags eftermiddag, när rastningen av

den dagliga turen med dammsugaren och

middagen var avklarad så blev det lite trädgårds-

arbete. Lite pensèer kom i jordeni veckan men nu

återstod rafsning av gräsmattorna.

Dagens arbete började inne hundarna. Trodde inte att

jag skulle klara av hela på en gång. Men med lite vila

(fotgrafering) i mellan åt så gick det faktiskt ganska

så bra. Trodde i mitt stilla sinne att någon av de 

fyrbenta skulle rycka in och hjälpa mig men de..


gjorde antingen som Olle, höll utkik så inga

obehöriga tog sig in på gården. Eller så...


       

   kollade ligan igenom marken så att jag hade gjort

arbetet ordentligt, eller så....


   

..låg man bara och njöt i solvärmen


eller...


   

som Liza som ville ha en privat pratstund

med mig   


Eller så vil man bara sitta och ...

   

se på mig som då arbetar..


 


Även...

 

Harpa hade koll på mig från hagen.


Innan eftermiddagen var slut hann jag oxå med

 

att tvätta av min smutsiga bil och det blev även ett

tag med dammsugaren.


Inte kanske så konstigt att det inte blev så mycket

sömn i natt pg av en värkande kropp (mest då armar o rygg)


Gjorde klart för familjen att resternade av gräsmatta

och gårdsplan får vi hjälpas åt med


(alla små bilder är "klick-bara")

  

 


Av Anki Jönsson - 16 april 2013 02:14

Att ha en liten (Phaléne) kille bland en del tjejer är inte 

alltid så lätt men tycker endå vi fixar det ganska

så bra. Men efter att ha haft en del löptikar de sista

månaderna har gjort att Olle har varit väldigt kladdig

med maten. Jag vet att han älskar sina töser men 

tror samtidigt att han har det jobbigt. Därför

har jag nu beslutat mig för att än en gång en

söka en ny familj till honom. Detta har jag gjort

förr när han var yngre men då blev det av olika orsaker

att han fick stanna kvar. Jag är väldigt fäst vid den lille

krabaten (och han i mig  ) men tror att han hade mått

bäst i en familj där han ev får sällskap av en annan hundkopis.

Jag vill att du bor i näreheten av där jag bor vilket innebär

i närheten av Hässleholm och/eller Kristianstad.

Jag söker antingen en halvfodervärd eller någon på helfoder

(har inte riktigt beslutat mig för vilket ännu)

Kan tillägga att Olle är van vid katter då här finns 

2 i famljen

 

Jankils Sweet Whisky heter han i papperna men kallas för Olle.

Hans mamma Minna och mormor Nicky bor hos Jonna.

Olle är född 20010506 vilket innebär att lillkillen snart

fyller 3 år.

Känner du att just du söker en ny liten familjemedlem

och kan erbjuda honom ett bra liv så hör av dig antingen

via mail:

jankils@hotmail.com

eller 

0731 808 803


  

Av Anki Jönsson - 12 april 2013 00:02

Lördagen den 11/5-2013 är det

inofficiell utställning/prova på dag

i Åhus!!!

 

På brukhundsklubben inbjuder Cavaliersällskapet

i södra till Inofficiell utställning och "prova på dag"

Domare är: Rassmus Wahlstedt, Joellys kennel

 

*Innan utställnngen finns det möjlighet till

ringträning

 

*Rassmus kommer att ha "pälsvårdskunskap" för

alla som är intresserade. Hur ökar jag mina chanser

på en utställning och hur gör jag för att min hund ska

få en lättskött päls?

 

*Under dagen finns det möjlighet att prova på Agility

och Rallylydnad (med instruktör) på Brukshunds-

klubbens bana. Passar både er som är nybörjare och 

er som redan har tränat lite.

 

*Det kommer även att finnas möjlighet för barnen

att visa upp sig tillsammans med sin Cavalier (eller

lånad) i utställningsringen och tillsamns bli bedömda.

 

*Hundkex finns på plats och säljer sina berömda hundkex

och övriga hundprodukter.

 

*Klubbens kiosk är öppen och vi kommer även att ha

grillad korv till försäljning

 

*Sista anmälningsdag till utställningen är den 15 april

OBS! Det är bara själva utställngen som du behöver

anmäla till!

För inf ang hur du anmäler till utställningen gå in på:

www.cavaliersallskapet.net klicka på  "lokalområden"

och sen "södra" så hittar du inbjudan där!

 

INTE MEDLEM ÄNNU?

Skicka ett mail till medlem@skk.se och ange att du 

vill bli medlem i Cavalaiersällskapet. För mer info gå

in på www.cavaliersallskapet.net och klicka på

"Medlemskap"

 

För upplysningar om utställningen:

Rose-Marie Andrsson 

tel: 046-23 96 10

072-732 56 34

Email: rose-marie@cavaliersallskapet.net

Av Anki Jönsson - 8 april 2013 00:38

Träff med Marie, Nellie och Lykke och en härlig

promenad vid havet...

    

       

     

Drickpaus, Vera, Lykke & Nellie



   

Inez & Vera


     

Mor och dotter, Inez & Lykke


 

Olle


     

Min lilla Inez   


   

 Flcoken som var med denna härliga eftermiddag!


Vi firar Jonna o Julias födelsedagar hemma hos mamma

och så firar vi lille Frejs ankomst

     

Frej 5 dagar gammal


     

     

Mia & brossan hade kommit hem från Lanzarote dagen innan 

och andra bilden visar Minna och Zito. Sista bilden Julia som packar upp sina

presenter


Mamma och jag gjorde ett besök hos Jonna & Mattias och lille Frej, 6/4

 

Gammelmormor med Frej 3 veckor och 5 dagar


     

Vi gick en promenad i det sköna vädret tillsammans med hundarna som tyvärr

inte fastnade på bild (mer än Zito)   


     

      



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards