Jankils

Alla inlägg under mars 2015

Av Anki Jönsson - 19 mars 2015 01:04

I söndags så ställde jag och Naja med sammanlagt 6 stycken

hundar kursen till Åhus och cavalierpromend som Marie H hade

fixat. Träffen var kl 14 och hör o häpna vi parkerade på parkerings-

platsen kl 13,45. Vi kommer alltid annars med andan i halsen   

Dock hann jag inte komma många metrar förrän hundarnas koppel

var totalt ihopasnörda. Det gick inte att reda ut trots mina tappra

försök men kändes bara att det blev värre i och med hundarna drog.

Det gick betydligt lättare när jag väl kunde släppa dem lösa o fick 

oxå lite hjälp av Naja   

Så många som vi var denna gången är det bra längesedan sist. Synd

bara att man inte hinner prata med alla. Vinden blåste verkligen 

riktigt kall och tog i ordentligt men det var när man var enda nere vid

stranden. Det var betydligt mycket skönare en bit upp land.

  

 

Pontus   


 


Med på träffen var som vanligt min lille Olle men även denna gången en shelties


 

 

 

   

 

     

 

När vi hittade en lämplig plats för att fika hade några redan brutit upp så tyvärr

är vi inte alla på ovanstående kort. Marie uppskattade att vi var mellan 35-40

cavalierer med sina familjer. Kul!


     

Tillbaka väg till bilarna!

Tack alla för idag    


Av Anki Jönsson - 11 mars 2015 02:58

Grattis älskade lilla Hilda

på 2-årsdagen!

Onsdagen den 11 maj

                

  

Av Anki Jönsson - 11 mars 2015 02:31

Jaha, så hade man skrivet ett långt inlägg o vad händer då?

Jo, datorn låser sig och allt stängs av och mitt skrivna 

försvinner, suck    Bara att börja om igen.


I måndags (9/3) så blev då valpana redan 3 veckor och 

som alltid när man har valpar så försvinner tiden alldeles

för snabbt. Kullen är tyst och lugn men ibland hörs försök 

till att skälla. Så gulligt så man nästan kan dö   Det

tränas oxå på att balansera på alla fyra och att försöka ta

sig framåt. I korgen på fällen går det bättre men hamnar

man på golvet sidan om korgen så kan man höra förtvivlande

gråt. En frusterande liten som istället för att komma fram till

målet kommer istället allt längre bort då det är lättare med

backen än att ta sig fram åt.


Varje fm så vägs dem vid ungefär vid samma tid. Tycker det

är kul att jämföra vikterna med tidigare valpkullar. Kan väl 

säga så mycket att vikterna på några av dessa är ju inte de

som jag har vägt minst   

     

                                     Hane nr 1                    Hane nr 2               Hane nr 3


   

                                                      Hane nr 4            och  tiken nr 5


I denna veckan har vi haft besök av valpköpare som

har tingat den lille bt killen, även den större bt hanen

är tingad och i veckan kommer oxå köpare som är intresserade

av nr 2 och 5. Kvar finns alltså tinga nr 1, rubyhane utan några

vita tecken. 


Själv letar jag fortfarande efter orken sedan jag hade influensan.

Jobbigt när man i vanliga fall oxå är matt och inte har så mycket

ork men detta tar ju priset. Har varit ute och gått lite med hundarna 

men oj så färdig jag var när vi kom hem igen. Är väl bara att inse att

återhämtningen tar tid och inte blir det bättre av att jag har svårt 

för att äta och är aldrig eller sällan hungrig. Det gör att mitt blod-

socker ställer till det lite...(är ju diabetiker) Det svider att jag nu

har missat mitt kära varmvatten gympai 4 veckor men vad för man när man

känner att jag inte klarar av att ens sätta sig i bilen och köra de

milen in till badhuset. Hoppas att snart allt vänder igen....   

Av Anki Jönsson - 3 mars 2015 03:04

Hej alla ni som har ringt om valp hos mig   Förstår

att ni nu väntar på valparnas 2-veckors foton. De är

tagna men kommer in på hemsidan så fort jag orkar.

Har nämligen drabbats av någon sort av influensa med

hosta, feber, huvudvärk och halsont + att annan värk som

jag redan har i kroppen. Så fort jag känner mig så pass

stark att jag kan uppdatera min hemsida så kommer de nya 

fotona

          


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards