Jankils

Alla inlägg under maj 2017

Av Anki Jönsson - 10 maj 2017 00:40

Så har veckan kommit då det är dags för avsked. Det knyter sig 

i magen när jag tänker på det och brukar säga, att för var valp som

jag säljer går en bit av mitt hjärta sönder. Konstigt hade det varit om

maninte hade känt något efter att ha varit med från starten........


Skönast är så klart att jag vet att de små kommer att får bra ägare

och där de kommer att bli älskade små familjemedlemmar.

Ett stort TACK till alla ni som köper en liten från denna kullen, ni

har fått stå ut lite mer än vad brukligt är och Tack för alla fina ord

jag har fått när det har känts riktigt tungt  


Den gångna veckan har haft helt okej väder och som har inbjudit

till en hel del utomhusvistelse. De små älskar att få springa ut till

de andra hundarna så fort de har ätit.


8 veckor


  Nr 1 Cassie 1993 gram


  Nr 2 Filip 1847 gram


  Nr 3 Gizmo 1999 gram


  Nr 4 Leia 2089 gram


      

   

     

   

     

Min väninna skulle hjälpa mig med lite fotografering. Att ta ett syskonfoto

är inte lätt när man är själv. När vi efter lite fotografering så tar kamerabatteriet 

slut, suck  Blev lite med mobilen men inte alls den kvalitén...

     

  

3dje avmaskningen gjordes ute i solen  


   

Måste berätta att Olle har fyllt 7 år och sen ett besök av en talgoxe utanför

köksfönstret



Middagen serverades ute! Samtal med kusin Ålga och sen somnade de små 




       



     


          

Det första badet för Cassie, Filip, Gizmo och Leia. Behövligt och som vanligt jätte-

duktiga


   

Det blev flera som beundrade de små när vi var i veterinärens väntrum   

   


(alla de små bilderna är klickbara)

Av Anki Jönsson - 2 maj 2017 00:39

Shit vad veckorna spinger fram. Kan knappt fatta att mina eller

rättare sagt Hildas små snart är leveransklara. Det är i en sån 

härlig ålder nu och så nyfikna på allt. Äntligen så blev det varmare

så att de kunde få komma ut i lilla hagen. Under lättar en massa när

hagen här inne ska städas och jag lipper att hålla ögonen på dem.

De ska ju naturligtvis vara precis överalllt, bita och dra i allt.


 

Besök har det varit i veckan. Alltid lika trevligt  


 

Kolla in lilla Leias matstil  Så står hon ofta när hon äter..



Första gången ute i lilla hagen till att börja med...

   

       

Framåt o nyfikna var de alla fyra och en nyfiken skara utanför hagen



 

Lite 7 veckors frukost innan de fick kommaut i solen till de andra



     

     


    Spännande att få vara tillsammans med de vuxna tjejerna. Funkade prima

men mamma Hilda fanns där hela tiden i närheten med ett vaknade öga på

sina små vilda telingar. Ingen visar det minsta rädsla utan for ut i hela hagen

med en gång


     

Cassie med storasyster Diza


     

   

 

Ett trött gäng, Leia, Filip, Cassie och Gizmo


7 veckor


  Nr ! (råsa) tik Cassie = Second Star Cassiopeja 1783 gr

 

  Nr 2 (grön) hane Filip = Second Star Canis Minor 1789 gr

 

  Nr 3 (blå) hane Gizmo = Second Star Canis Major 1835 gr

 

  Nr 4 (röd) tik Leia = Second Star Columba 1830 gr

 

Lilla Leia har verkligen ökat på sig denna veckan. Nästan så att man kan undra

vad hon har smygätit på   

 

I torsdags kom så det efterlängtade beskedet som jag har varit så orolig för.

Mer vill jag inte säga mer än att det var flera som glädjes med mig. Nu kan

jag gå vidare som tidigare var planerat   

 

  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards