Jankils

Alla inlägg under oktober 2013

Av Anki Jönsson - 25 oktober 2013 01:38

Lördagen den 28 september var den dax för årets

sista utomhusutställning. Som "vanligt" hade jag och

Naja satt upp tältet på fredagskvällen. Lika skönt är

 det när man anländer på utställnings morgonen och 

tältet står där färdigt och väntar på en   

Det var en skön morgon, först igen direkt sol

men endå inte kallt. Solen tittade fram längre

fram på dagen. Det var prefekt för då torkade det

nattdaggvåta tältduken upp så att jag slapp att

hänga det på tork närjag kom hem.

 

Hilda & bästa kompisen Ella som var de vi skulle ställa idag


 

   

Idag så "slog" faktiskt Hilda Ella och sedan när Hilda ställdes

mot bästa hanen så blev hon BIM och hanen BIR  




Efter att vi hade ställt klart och innan tältet skulle plockas ner så gick

vi tillsammans med Ann o Burry och Linda & Tomas med Mimmi en runda i

skogen vilket vi nog uppskattade lika mycket allihop


       

Mitt lilla   


Hildas kritik:

6 mån feminin tikvalp, fem huvud + uttryck. Kunde haft lite mer utfyllt nosparti

o ett ngt större öga. Korrekt bett. Stark hals + rygg, ngt sluttande kors,

skulle ha mer förbröst + utfylld bröstkorg. Rör sig paralellt bak, ngt lösa armbågar

fram. Päls i kommande. Trevligt temperament.

Domare: Anna Friberg


Av Anki Jönsson - 22 oktober 2013 01:48

Efter sm jag som vanligt är sen med mina

uppdateringar så fortsätter jag här nu att

beta av   

 Söndagen den 10 oktober så bestämde  jag och 

några av mina älskade valpköpare en träff på stranden

i Åhus/Rinkaby. Vi kunde inte valt en härligare dag.

Solen stråladech det var otroligt varmt. Ja, så varmt att 

jag gick bararmad iblend. 

Vi som träffades var: Naja med Mollie o Ella, Ann och 

hennes mamma med Buffy, Linda och Tomas med

Mimmi och Marie (kom när hon hade vilat klart efter

nattens arbete) tillsammans med sina tjejer Nellie

o Lykke

     


     

         

     


     

     

     

     

     

     

         

        

     

Tack mina älskade vänner för en helt underbar eftermiddag vid havet  


Av Anki Jönsson - 15 oktober 2013 02:00

Det allra baästa besöket jag någonsin kan få är när min lille

guldgosse komme på besök   Bästa och fina lille Frej

 

     

        

 

 


Av Anki Jönsson - 14 oktober 2013 01:45

Årets sista utomhusutställning blev i Hässleholm,

nämligen Gröngölingen som Nordskånskan arrangerade.

Jag ställde HIlda och Naja Ella      


Tältet hade jag och Naja satt upp på fredagen

och är så skönt när det finns på plats när man

lite stressad kommmer på plats på utställnings-

morgonen.

   

   

 

Vädret var helt perfekt denna dag  Solen

kom fram lite längre fram på fm men innan dess

var det endå ljummet och skönt.


Hilda o Ella gick i samma klas, 6-9 månaders-

valpklass. Hilda o jag gick in som nr 14 i ringen

och min lilla tös blev 1 med Hp och Bästa tik. 

Hon blev sedan slagen av hanen och blev då

BIM.

Hildas kritik; 6 mån feminim tikvalp, fem huvud

+ uttryck. Kunde haft lit mer utfyllt nosparti o

ngt större öga. Korrekt bett. Stark hals + rygg,

ngt sluttande kors. Skulle ha mer förbröst+ ut-

fylld bröstkorg. Rör sig paralellt bak, ngt lösa

armbågar fram. Päls i kommande, trevligt 

temperament.

Domare: Anna Frisberg,,


Tjoho, vad glad jag blev och fattade det

knappt att Hilda denna gången kom före bästisen

och söta Ella.


 

 

Min fina lilla Hilda   


Efer att vi var klara i ringen satt vi mest och bara slöade

och kollade in när många av de andra raserna ställdes i

"vår ring". Vi väntade oxå på att tältet skulle torka upp

efter att daggväta som blivit under natten. Man är allt 

lite  lat för jag ville undvika att behöva hänga upp

tältet när jag kom hem. Detta var ju nu årets sista ut-

stälning och nästa gång tältet ska packas upp igen blir

till våren 2014   

Det blev oxå lite handling i såndet med en massa hundtill-

behör. Dock handlade jag inget själv men en fäll som Marie 

Hallquist ville ha i bilen till Lykke o Nellie blev det.


Vi avslutade dagen med en härlig runda i skogen

som finns vid Hässleholmsgården. Det var förrutom

Naja med Ella oxå Linda & Tomas med Mimmi (Veras

syster) och Ann med Buffy (från Inez kull)

 



Hemma blev det en bildkavalkad på dagens lilla fotomodell   

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards