Jankils

Alla inlägg under februari 2014

Av Anki Jönsson - 17 februari 2014 02:00

Tänk så glad man kan bli när de plötsligt står där

i dörren   

Jonna o Frej kom och hade plockat upp Julia på stationen.

Frej hade äntligen fått sin väntade vagn och Jonna var

mäkta stolt när hon visade upp den. 

 

Lånad bild från Jonnas blogg men hur som helst så är det

en vit skyvagn (hur det nu stavas?) från Emmaljunga

   

     

    


Av Anki Jönsson - 14 februari 2014 01:45

Idag är det minsann 2 år sedan min lilla fina

Agnes fick sin andra kull. En kull med tre tikar,

2 rubies och 1 black and tan

 

   

Min älskade lilla Agnes med sin andra kull och nederst tillsammans med Veran


   


Idag är det alltså alla hjärtansdag så en varm kram

till mina besökare

   

 



Av Anki Jönsson - 9 februari 2014 02:05

Fira min födelsedag har jag slutat med för en hel del

år sedan men så klart har vi lite firande inom familjen

med lite gott.

Nu är det så att jag fick min lillebror i 2-årspresent så 

det var väl ganska så praktiskt när vi var små för våra

föräldrar. Värre blev det när vi sedan flyttade hem i från

för många gånger är det väl så att man vill ha kalas o bli 

firad den dagen som man fyller. Någon gång hade vi kalaset

tillsammans men sen som sagt så blev det att vi slutade att 

firas... Somom detta inte räcker så är det så att jag o Ronny

(han jag bor under samma tak tillsammans med   ) oxå fyller

samma dag den 4 februari. 2 år skiljer på oss o jag är i mitten   

I år fyllde jag dessutom väldigt femigt så blev lite mer än vad det 

brukar bli. På lördagen innan var det lite hemlighetsmakeri o fick i

stort sett bara reda på att jag skulle vara klar för att åka hem i 

från vid 13-tiden. Full bil blev vi då mamma oxå åkte med o färden

gick till Jonna (som jag nästan hade gissat) . v blev bjudna på så god

middag med älg o vin. fika stod mamma för o tilldet bjöd Jonna o Mattias

på mer gott att dricka    Tala om att va mätt när vi gick ifrån bordet.

Jonna är verkligen duktig på att laga mat vilket hon inte visade så mycket

o så ofta när hon bodde hemma   

   

   

   

Har inga foto från lördagen då de är i mobilen o har 

inte laddat ner dem. Dessa är från i tisdags då det

var dagen som vi fylld o mamma, Jonna o Frej kom   

Av Anki Jönsson - 9 februari 2014 01:33

För ett tag sedan så tog jag Hilda o Ålga till en duktig

fotograf, ja´han har bara detta som lite "sidan av projekt"

och är jätteduktig. Jerry Persson fotar på sitt arbete i 

Vinslöv. Kan inte säga utan att jag blev så kanon-nöjd med

resultatet när jag först fick dem skickade till mig. Kunde ine

välja ut 15 st av alla så det blev så att jag la till en hundralapp

och fick samtliga kort på en CD. La ut lite foto på facebook och

fick lite hjälp med att välja ut 3 st som jag vill göra en förstoring

på. Dessa blev det:

     

Mina två små      

Hilda = Joellys Black Nikka & Ålga = Björkebäcks Ofelia

Av Anki Jönsson - 3 februari 2014 02:20

Ofta när jag står och lagar tex middag och morötterna kommer 

fram så har jag genst ett gäng tiggande och förväntansfulla

hundar runt mig. Men för några kvällar sedan plockade jag 

fram morotspåsen utan att någon behövde tigga   

    

    

    

Kan ju bara säga att det uppskattades och alla letade sig fram till en ensam

vrå där man kunde få ligga själv och knapra   

Dock är Olle den som inte uppskattar morötter utan vill hellre ha typ ett kex   


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards