Jankils

Direktlänk till inlägg 26 april 2017

De små är nu 6 veckor

Av Anki Jönsson - 26 april 2017 01:21

Det har varit en vecka som då  inte har bjuit på någon

vår-värme precis. Masser av regn och till och med snö

har kommit.här i Skåne. Tråkigt för nu längtar jag efter sol och

värme.Mår inte bra i det här vädret och har oxå en massa

huvudvärk men är väl som att trät sväller av allt det blöta   


Väntar även på värmen så att valparna ska få göra debut

utomhus. Känner inte alls för att ta ut dem nu då ska frysa och

bli kalla om magen.

De äter nu torrfoder 3gånger/dag. Den blandar jag med majsvälling

vilket är mycket uppskattat men kommer att variera med att bara

blanda med ljummet vatten, vanljyoughurt eller (A-)fil.

 

När de får mat av mig första gången som brukar jag sitta med

dem en o en och så får de lite smakprover sedan får de äta "själva"

tillsammans med syskonen. Som vanligt inga som helst problem

med detta.

 

Dagen efter fick de sin egna matskål och den rengjorde de alla mycket nogrant  



     

     

     

     


De busar, skäller och morrar på varandra. Rätt som det är hörs någon skrika

förtvivlat. Då kan tex någons öra hamnat i mellan ett syskons tänder. De provar

verkligen sin styrka på något av syskonen för att i nästa stund sova tillsammans..

När man kommer in i hagen är fötter och ben utsatta för kliande valptänder.


De stormtrvis med att få sitta på min arm och följa med runt i huset vad jag

än hittar på.

De andra hundarna är fortfarande mycket intresserade av dem men är duktiga på

att stanna utanför hagen och bara låta deras mamam hoppa in.



6-veckor

  Nr 1 (råsa) tik Cassie 1485 gram  Tingad!

 

  Nr 2 (grön) hane Filip 1408 gram  Tingas!

 

  Nr 3 (blå) hane Gizmo 1564 gram  Tingad!

 

  Nr 4 (röd) tik Leia 1454 gram  Tingad!

 


Tänk på att alla dessa små bilder är "klickbara"

 

  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Lördag 30 mars 14:24

Glad Påsk   Önskar jag Er alla🐣🐤🐤     ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Under februari o mars har vi haft 4 små tjejer som har fyllt år: Först u...

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Av Anki Jönsson - 3 september 2023 04:22

  5 veckor         Hane   1018 g Jankils MM Brave Berlioz         Tik rosa   1143 g Jankils MM Sweet Duchess       Tik röd   1108 g Jankils MM Sweet Marie       Hane   1182 g Jankils MM Brave Toulous ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards