Jankils

Direktlänk till inlägg 30 april 2021

3 v

Av Anki Jönsson - 30 april 2021 04:10

Söndagen den 25/4 blev mina älskade små 3 veckor och 

det börjar bli mer rörelse i korgen. På vingliga ben försöks

det balansera på alla fyra ben. Inte lätt och oftast så faller

de på sidan men det är bara träna på vilket de oxå gör.


Första avmaskningen är gjord vilket gick riktigt bra. De allra

flesta bara smaskade på men där var någon som ryste i 

hela kroppen men sedan slicka sig om munnen.

Försökte fota dem men med varning att flera är väldigt

suddiga. Anledningen är att dels är det hopplöst svårt

att fota själv en liten som sällan är sammarbetsvillig.

Den andra anledningen är att jag inte vet vad som plötsligt

har hänt med min mobil som är dags att bytas ut....Tyvärr så

har min systemkamera oxå gjort det svårt att dels ta foto med

och sedan blir filerna för stora för att lägga in här vilket både

irriterar mig och att jag inte vet hur man ska göra för att förminska

dem  


 

      

        

     

   

     

 



 




3 veckor

 

 Valp nr 1, hane

 

  Valp nr 2 lj.blå, hane

 

   Valp nr 3, rosa, tik 

 

  Valp nr 4, hane

 

  Valp nr 5, röd tik

 

  Valp nr 6, m.blå hane

 

            

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Lördag 30 mars 14:24

Glad Påsk   Önskar jag Er alla🐣🐤🐤     ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Under februari o mars har vi haft 4 små tjejer som har fyllt år: Först u...

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Av Anki Jönsson - 3 september 2023 04:22

  5 veckor         Hane   1018 g Jankils MM Brave Berlioz         Tik rosa   1143 g Jankils MM Sweet Duchess       Tik röd   1108 g Jankils MM Sweet Marie       Hane   1182 g Jankils MM Brave Toulous ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards