Jankils

Alla inlägg under september 2019

Av Anki Jönsson - 22 september 2019 03:12

Märta

 

Idag den 22 september så fyller valparna i Ålgas kull

6 månader. Tänk att min lilla snutta redan blir ½ - året!!


    

     

(En solstråle kom in och "störde" fotot)


     

     

 

   


Ålga och Märta skickar nospussar o Grattis även till Zigge & Hugo


  


Vill även skicka ett stort 

GRATTIS till min mamma

på hennes 81-årsdag!


 







































Av Anki Jönsson - 2 september 2019 02:51

Veterinärbesök


Denna torsdag var det då besök hos veterinären

med 5 tikar. Alla skulle vaccineras och 3 skulle

ha hjärtintyg. Jag fick från början veta när jag kom 

att veterinären var försenad men en djurvårdare

gjorde allt förarbete med att skriva in alla hundarnas

uppgifter samt laddade sprutorna. Sedan kom "djur-

sköterskan" och gav alla deras vaccin, Tjerna fick

massor av beröm då de ingen reagerade och sa

ett knyst vilket tydligen var ovanligt. Det var Inez,

Hilda, Ålga, Diza och Hädda som fick sprutor.

 

     

     

     

 

Väntan på veterinären blev låååång men tjejerna gjorde bra 

reklam för rasen och vi fick en massa beröm för de var faktiskt

lugna....

 

 

...så de somnade  

Men tillsist så kom då veterinären och som vanligt

håller jag andan när hon lyssnar och lyssnar innan

hon ler och säger att det låter helt perfekt  

 

Björkebäcks Ofelia - Ålga = Ua  5 år 1½ månad

Jankils First Star Agena - Diza = Ua 4 år ½ månad 

Jankils Golden Anima - Ålga = Ua 3 år ½ månad

 

Samt så lyssnade veterinär Langeskär på Inez hjärta

som har blåsljud och fick lite tips ang det samt förnyade

recept.

 

     

2 tim och 20 minuter senare kunde vi så äntligen köra hem igen

   

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards