Jankils

Direktlänk till inlägg 2 september 2019

Veterinärbesök

Av Anki Jönsson - 2 september 2019 02:51

Veterinärbesök


Denna torsdag var det då besök hos veterinären

med 5 tikar. Alla skulle vaccineras och 3 skulle

ha hjärtintyg. Jag fick från början veta när jag kom 

att veterinären var försenad men en djurvårdare

gjorde allt förarbete med att skriva in alla hundarnas

uppgifter samt laddade sprutorna. Sedan kom "djur-

sköterskan" och gav alla deras vaccin, Tjerna fick

massor av beröm då de ingen reagerade och sa

ett knyst vilket tydligen var ovanligt. Det var Inez,

Hilda, Ålga, Diza och Hädda som fick sprutor.

 

     

     

     

 

Väntan på veterinären blev låååång men tjejerna gjorde bra 

reklam för rasen och vi fick en massa beröm för de var faktiskt

lugna....

 

 

...så de somnade  

Men tillsist så kom då veterinären och som vanligt

håller jag andan när hon lyssnar och lyssnar innan

hon ler och säger att det låter helt perfekt  

 

Björkebäcks Ofelia - Ålga = Ua  5 år 1½ månad

Jankils First Star Agena - Diza = Ua 4 år ½ månad 

Jankils Golden Anima - Ålga = Ua 3 år ½ månad

 

Samt så lyssnade veterinär Langeskär på Inez hjärta

som har blåsljud och fick lite tips ang det samt förnyade

recept.

 

     

2 tim och 20 minuter senare kunde vi så äntligen köra hem igen

   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Lördag 30 mars 14:24

Glad Påsk   Önskar jag Er alla🐣🐤🐤     ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Under februari o mars har vi haft 4 små tjejer som har fyllt år: Först u...

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Av Anki Jönsson - 3 september 2023 04:22

  5 veckor         Hane   1018 g Jankils MM Brave Berlioz         Tik rosa   1143 g Jankils MM Sweet Duchess       Tik röd   1108 g Jankils MM Sweet Marie       Hane   1182 g Jankils MM Brave Toulous ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards