Jankils

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2014

Vecka 7

Av Anki Jönsson - 13 augusti 2014 00:27

Jaha då har ytterligare en vecka gått och mina 

små godingar har nu fyllt 7 veckor. Jag får då 

säga att det är väluppfostarde   små bebbar

jag har. Visst kan det höras lite från hagen ibland

men då beror det ofta på att de är hungriga och "mat-

klockan har ringt ". Det är främst under fm som detta

sker. Efter som jag är diabetiker så måste jag först själv

ta sprutorna, släppa ut de vuxna hundarna, äta och ge 

hundarna mat innan jag tar tag i valparna. Då brukar det

var välbehövligt med ett städ men innan dess får de sin

frukost serverad, satta i den "lilla hagen" medan jag "mockar"

deras "stora hage". Fortfarande är det små gluppska små troll

där maten försvinner på 2 röda sekunder. Ljuvligt att höra

hur de rapar och är nöjda efter åt. 

Avmaskade har de blivit en tredje o sista gång.Denna gången

fick de "pastan" direkt på maten.Har inte sett

någon tillstymelse till ev mask inte denna kullen heller så jag

håller som vanligt på dessa tre avmaskningsgångerna. 


Ute har de varit och det var ett spännande kapitel och en ny

värld öppnades för dem. Först var de i en mindre hage som jag

hade plockat fram till dem men den sista timmen de var ute fick

de springa tillsammans med de vuxna hundarna. Det fanns de lite

gammlesura som morrade lite på dem om det var så att de var

lite framfusiga. Något som man måste lära sig som liten hur man

tar kontakt med andra, kanske äldre hundar. Där accepteras det inte

att man kommer och tex biter dem i en tass när sovstunden har intaget

sig för den äldre. Som vanligt inga problem och de vuxna kan oxå hoppa 

upp för att komma undan mjölktänderna. Våra båda hankatter har oxå 

hälsat på det små. Tyvärr har jag inga foto på det   


     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

  

Nu har vi gått in på sista veckan med gänget och det börjar kännas

i magen att flytten är nära. Ännu är jag inte klar med valparnas

pärmar så det är ett stort måste som ska göras de närmaste dagarna

      

          


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Måndag 29 april 04:46

I måndags den 22/4 så var jag och gjorde ultraljud på Zvea. Man lever ju på hoppet hela tiden och tyckte när  jag duschade henne på lördagen att hon ev hade blivit något lite bredare över ryggen. Hon hade dessutom kräkt 2 gånger den gågna vec...

Av Anki Jönsson - Lördag 30 mars 14:24

Glad Påsk   Önskar jag Er alla🐣🐤🐤     ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Under februari o mars har vi haft 4 små tjejer som har fyllt år: Först u...

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards