Jankils

Alla inlägg den 21 augusti 2014

Av Anki Jönsson - 21 augusti 2014 00:00

Usch, så fort de 8-valpveckorna går och den

tiden man får ha med sin älskade valpkull.

Det är två år sedan jag sist hade valpar och

som jag hade längtat efter denna tiden. Mycket

av rutinerna märkte jag att man hade kommit

ifrån men tog inte lång tid innan man kom in i

åter upptog dem igen.   


Killarna i kullen har varit hur mysiga som helst

och väldigt tystlåtna av sig. Det är inte mycket eller

några längre stunder som det har hörts väsen i 

från dem. De roar sig mycket själva och ofta tjuter

så fort de ser mig. Fm är det väl i så fall som

är stökigast. Jag måste för min egen del och får min

diabetes själv se till att blodprover, frukostbestyr

samt att mina vuxna behöver ut och sen oxå få sin

frukost. Där efter är det valparnas tur (har fått gjort

en del besök för att pocka bort illaluktande bajs under

morgonen/fm). Då får de sin frukost och deras hage ska

efter det städas. Nu den sista veckan har de fått vara ute

under tiden jag sanera. De får samtidigt springa av sig 

lite och träffa de andra hundarna, som uppskattas   


För minstingen i kullen har det varit en hel del vacklande

fram och tillbaka bland de som har hört av sig. Han har 

blivit tingad för att sedan några dagar senare få återbud

igen. Visst är det väl bättre att de redan då kommer på att

det kanske inte fungera med en valp just då men hade

önskat att man tänkt igenom det riktigt flera gånger innan

man svarar på annonsen och tex ringer. Men vet oxå att

sjukdomar har spelat in.Själv har jag väldigt

känslig mage och har mag o tarmproblem men behövs inte 

mycket för att jag ska bli dålig och få ont. Är väl den oroar 

mig mer än vad som behövs men får oxå ont utan att jag 

kan förhindra det. Någon natt har varit mer orolig och då

 blev det inte mycket mer än 1½ timmes sömn. Kan ju erkänna

att jag var helt annat än utsövd när alamret ljöd.


Tisdagens besök var de som var intresserad av minstingen

och kunde inte sluta bättre än det gjorde. Lillen blev tingad

och får komma till ett härligt sk "hundhem". Han får vara med

matte om dagarna på kontoret i deras firma så kan ju inte 

bli bättre. Det som känns så skönt är att han flyttar inte

mer än en liten bit in i Blekinge så blir inte så långt här ifrån.

Namnet på lillen blir nu Lufsen   


Lite senare på eftermiddagen blev det första avskedet då första

valpen åkte med sin familj till Helsingborg. Lille Chivas   

önskar dig och din familj ett stort lycka till   


Lite bilder som vanligt från den gångna veckan:

     

     

   


Första badet har det blivit och då i köksvasken   

   

Nr 1 Chivas


   

Nr 2 Malte


   

Nr 3 Pontus


   

Nr 4 Lufsen


   

Nr 5 Julius


    

 

 

 

Poppis när lektunneln plockas fram   


     

     

     

Besök med gossarna hos veterinären för chippning, vaccinering

och besiktning. Tack Marie för hjälpen!


     

     

Lillmattarna till Malte på besök


     


     

     

     


  

Nu, torsdag kväll/natt är det bara 3 fina små killar kvar i korgen

och i morgon, fredag kommer nr 5, Julius familj för att hämta sin

lille kille. Det är en hiskilig tur att inte alla åker på en gång. Jag

har sett till att ingen ska bli kvar själv för nu blir det så att de två

minsta, Malte, black and tanen och Lufsen den lille rubyn åker båda

till sina familjer på måndag då de blir 9-veckor

  






Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards