Jankils

Alla inlägg den 28 augusti 2013

Av Anki Jönsson - 28 augusti 2013 01:10

Har glömt av att skriva om Hildas första

utställning som var i Degeberga den 10 aug.

Det var Ellas andra utställning. Det var "Dobermann-

klubben" som hade bjudit in andra raser oxå.

Perfekt med såna här mindre utställningar som 

träning och första utställingar för valpdebuter  


Hm, dagen  började mindre bra när vi kom dit

och först såg att min kamera var helt urladdad

och sen visade det sig att även Najas var det.

Där stod vi med våra mobiler vilket jag tycker 

är jätte svårt att fota med när man står mitt ute

i brinande solen och inte ser ett dugg vad man tar på...


Fotona som Naja tog på Hilda när vi var i ringen

trodde hon först hade försvunnit men sedan visade

sig finnas kvar på någon fil i kameran.

     

 

Det blev en 1 men inget Hp för

Hilda men jag tyckte nog endå att

skötte sig ganska så bra på sin första

visning då hon dock inte var 5 månader

fyllda (blev det dagen efter   ) Dock

märktes det tydligt på henne att hon tyckte

värmen och solen var jobbig och skyller på det 

var därför hon inte tog ut stegen som hon borde göra

för inte kan det väl vara jag som gick för sakta med

henne   . Svårt att se själv hur man går med sin 

lilla plutta   

  

Hildas kritik:

"Tillräckligt utvecklad. Ganska så bra proportioner.

Kunde ha lite mer bredd i nosen. Tillr hals. Ganska

bra ö-linje. Bra vinklad fram o bak. Rör sig lite has-

trångt. Önskar bättre steglängd. Lovande päls"


Har tycärr glömt vad den norska domaren heter

men han var bra och gav öppen kritik så det var

underhållande för publiken som fick förklarat

varför han dömde och tyckte som han gjorde.


För Ella så gick det mycket bättre. Hon slutade

som BIS4 av valparna. Hon rörde sig iringen som

hon inte hade gort något annat    

   

   

    

GRATTIS!


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards