Jankils

Alla inlägg den 29 juli 2013

Av Anki Jönsson - 29 juli 2013 00:54

I onsdagen den 24/7 hade vi läst att Nordskånskan

skulle ha kvällsträff på Yngsjö hundbad. Naja ocxh jag

med vars två hundar åkte ner lite tidigare för att

kunna njuta lite av solen på stranden. Nu var det vara

det att när vi nådde stranden så blåste det jättemycket

så njuta, nja inte sola i alla fall  Hundarna njöt

endå i sina långa linor och ville bara precis doppa tassar

ben för vågorna gillades inte precis


 


Hilda gillade att gräva i sanden utan att matte kom och fyllde

igen dem, vilket görs här hemma i gräsmattan   


   


Ella gillade att sitta och studera de främmande (stora)

hundarna

   


Trots blåsten så hade vi det skönt på stranden om 

man behöll kläderna på   


   

Inez


   

Mollie


     

     

     

Hilda var mycket undrande på att vattnet kom upp på stranden

och sedan försvann längre ut igen...


     

                                  Mollie o Inez                      Ella                            Inez tar sig ett sandbad


Tyvärr har jag inga foton från senare på kvällen

då vi träffade ett gäng från Nordskånska kennelklubben.

Det var flera ägare som kom min sina hundar och många

olika raser. En annan cavalöier och oxå black and tan

var med. Vi gick en bit på stranden och det kändes i 

benmusklerna när man gicki sanden så jag försökte gå 

så mycket som möjligt i vattenkanten   

Därefter åt vi vår medhavda fikakorg.

En trött liten Hilda hade jag som hade lagt sig på 

min madrass bakom ryggen där hon fick bra skydd

från vinden. Där sov hon gott  


   


     


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards