Jankils

Alla inlägg den 4 juli 2015

Av Anki Jönsson - 4 juli 2015 01:26

Ja, så fick vi värme, sol och sommar tillsist.

Jag trivs som fisken i vattnet o som jag har

längtat efter dessa dagarna. Några av hundarna

tycks har det mer eller mindre jobbigt i värmen.

Hilda är en av dem. Hon är inte velat äta heller och

hon som är en av de största storätarna som alltid är

hungrig. I tisdags åt hon några kulor men åt upp resten

på kvällen. Onsdag åt hon pyttelite o inte ville hon ha

maten på kvällen när jag erbjöd. Kvällskexen där i mot

säger hon inte nej tack till   Så här har det sedan fortsatt

de andra dagarna. Nu vet jag inte om det

beror på värmen eller om det är som jag hoppas på, att

hon är dräktig   Nu har jag beställt tid i nästa vecka för

ultraljud så vi hoppas på att vi ser ett gäng små levande

småttingar som växer i hennes mage    Sjukt nervös

kommer jag att va i alla fall.... Hjälp mig att hålla tummarna

hårt för vill så gärna att det är positivt.

   


 

Min bil har blivit vaxad och fin i veckan. Ska skönt när den nu

blir lättare att tvätta och hålla ren då smutsen rinner av..

 

Det nya fina cavaliermärket pryder nu min bakruta   


 

I början på veckan, en morgon, morgontrötta och alla vägrade att gå

ut i det blöta gräset och göra sina behov    De bara satt o tittade sömnigt 

på mig där jag gick på jakt efter mördarsniglar (tvi vad äckliga de är    )


Olle har ätit sin antibiotika klar och varje dag var det en kamp att 

få honom att svälja den 1 ½ tabletten. Det var skönt när denna

kuren var över. Nu hoppas jag på att han ska slippa att få denna

otäcka sjukan igen från de äckliga fästingarna   

Ålga började att löpa i veckan


 

En eftermiddag i Åhus     



Jag har gett mig själv en present som jag så länge har

velat ha..

 

En mugg med bilder på alla som jag håller kär   


Ps. Du vet väl att alla de små bilderna är "klickbara"   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards