Jankils

Direktlänk till inlägg 7 maj 2015

Lite vad som har hänt...

Av Anki Jönsson - 7 maj 2015 23:20

Nu blir det en hel del bilder från olika aktiviteter

som vi har varit på de sista veckorna efter det att

valparna hade flyttat   


Söndagen den 19/4 styrde jag o Naja bilen till Pia

Rundquist som har flyttat en bit utanför Hörby. Denna

dagen var det "Play-date" och det var faktiskt 54 hundar

(tror jag det var) som kom med sina ägare.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

   

Tack Pia för en härlig o skön dag!



**************************************************

**************************************************

**************************

Längtade så efter barnbarnen mina så planerade en resa till

Halland när jag nu inte hade valpar kvar hemma. Mamma eller

mormor Siv som Frej säger ville oxå följa med. Vi fick en härlig

eftermiddag hemma hos Jonna o Mattias.

   

   

   

   

   


Vi gick en blåsig promenad eftersom jag tyckte hundarna

o även jag behövde röra på oss lite. Mattias hade varit hemma

hela eftermiddagen och var flitig med byggande av deras nya

uterum.

Efter några dagar så kommer längtan efter killarna åter

så kommer nog snart igen på besök...

     

**************************************************

**************************************************

*********************

Utställning i Osby 1/5


   

Bad av Ålga inför utställningen   


  

Naja o jag kom i god tid till utställningen, fast att vi

bommade sista biten och fick fråga oss fram.. men vi hann

med att lätt sätta upp tältet. Det var skönt för morgonen var 

allt annat än varm.

Först utav oss var Ålgao jag i unghundsklassen

   

    

                                                             Hp-rosett



Sen var det dags för Ella o Naja i öppenklassen

     


 

Ålga blev bästa tik o fick möta bästa hanen


   

Ålga slutade som BIM Grattis Birgitta som vann BIR med sin 

stilige kille


   

Hilda ville tydligen säga mig något ang rosetterna   


Ålgas kritik:

Tilltal. helhet Trevl. huvud o uttryck m korr. bett. God hals 

Framskjuten skuldra  Korr. plan rygg  Kort stark länd  Välvälda 

revben  Moderat vinklad runt om. Ger ett högställt intryck m uppdragen

buklinje  Bra päls  Rör sig fritt. Pigg o glad tik i rörelse

Hp  BIM

Domare: Viktoria Möller


**************************************************

**************************************************

*********************************

Söndagen den 3/5 var jag o Hilda anmälda till Annika

i Åhus för att få lite lärdomhur vis ska gå tillväga när vi

vill massera våra hundar. Naja med Mollie o Ann med Buffy

åkte med mig. Kvällen innan så badades HIlda o det var ett

stort behov av (märkte vi   )

   

  

Vi var i god tid så att hundarna fick nosa av både varandra och

platsen

       

 

Hade ingen kamera med mig så det fick bli lite mobilfoton.

Tyvärr inga foton från när Annika visade hur vi skulle göra

eller när vi själva masserade våra hundar. Hilda o jag tog plats

på altanen. Hilda i skuggan och jag i solen   

Min tjej var jätteduktig o kunde verkligen (som jag visste)

koppla av och njöt för fulla muggar. Märktes att de var trötta

efter åt, precis som man själv blir när man har varit på massage.

På tal om det så är det något som jag måste ta mig tid till. Känner 

att jag har många knutor o har ont lite varstanns i kroppen och som

jag behöver få hjälp med att lösa upp....


Tack Annika för att du ville ta dig an oss denna eftermiddag   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Måndag 29 april 04:46

I måndags den 22/4 så var jag och gjorde ultraljud på Zvea. Man lever ju på hoppet hela tiden och tyckte när  jag duschade henne på lördagen att hon ev hade blivit något lite bredare över ryggen. Hon hade dessutom kräkt 2 gånger den gågna vec...

Av Anki Jönsson - Lördag 30 mars 14:24

Glad Påsk   Önskar jag Er alla🐣🐤🐤     ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Under februari o mars har vi haft 4 små tjejer som har fyllt år: Först u...

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards