Jankils

Direktlänk till inlägg 26 juli 2015

Hilda växer...

Av Anki Jönsson - 26 juli 2015 01:18

Det är så spännande att vara med från början när

ens kära hund blir parad, nyfikenheten i ett par

veckor inann man får bekräftat att hon är dräktig.

Sedan att få se hur de små tar större o större plats

i Hildas mage. Nu är det så att Hilda började med att

bli bredare o bredare över ryggen och sedan när

magens lilla kula växer. Spenarna växer, precis som de

ska. Nu märker man att Hilda är mer hungrig än tidigare

även om hon är den som tycks alltid vara vara "bottenlös"   


   

    

   

Syns inte så tydligt när jag fotade med mobilen men

hon har ungefär gått upp 7 hg hiten tills. Det är nu

de sista veckorna som fosterna växer till sig och tiken

ökar mer i vikt.

På tal om mobil. Längtar tills  om drygt 1 månad då min

gamla är betald o jag kan "få" en ny och bättre. En hel del

nyare modell. Kameran lär vara bra mycket bättre   


Nu ska man ju inte längta "livet av sig hela tiden" men denna

mobilen har varit ett riktigt måndagsexemplar och jag har fått

lämna in den för reperation 4 gånger på drygt ett ½ år. Nu 

har det gått på garantin men detta att dels vara utan smartphone

utan få en lånemodell av knappmodell är ju bara bläää... När man sen

får tillbaka telefonen så är ju allt som man har tidigare haft installerat

är 'borta. Jag har aldrig varit riktigt nöjd med denna men håller mig

endå kvar med samma märke...

Som sagt längtar tills jag kan skriva på ett nytt kontrakt

och få en ny....

  

  

Vi har haft löptikar här tycker jag hur länge som helst.

Ålga, Inez och Vera så det har inte varit lätt att heta Olle.

Det har varit ett jäkla pipande och gnällande så att vi ska

få någon sömn så får Olle sova hos oss om nätterna och det

har han inte tackat nej till   Olle har ju sedan inte fått

vara ute hos tjejerna men han är världens snällaste som blir

kvar ute på gården. Nu är det endå lite oroligt för man måste

hela tiden hålla koll om det kommer någon bil in på gården.

Vi själva smyger numera in med bilen på gården för man

vet inte om Olle är ute och håller vakt. Nu är det så bra att

karlarna har semester så ofta är det någon av dem ute o 

arbetar med något och håller lillkillen sällskap om inte jag

har tid hela tiden.

 

  

   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Anki Jönsson - Måndag 29 april 04:46

I måndags den 22/4 så var jag och gjorde ultraljud på Zvea. Man lever ju på hoppet hela tiden och tyckte när  jag duschade henne på lördagen att hon ev hade blivit något lite bredare över ryggen. Hon hade dessutom kräkt 2 gånger den gågna vec...

Av Anki Jönsson - Lördag 30 mars 14:24

Glad Påsk   Önskar jag Er alla🐣🐤🐤     ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Under februari o mars har vi haft 4 små tjejer som har fyllt år: Först u...

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards