Jankils

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2014

Oj, redan en vecka till...

Av Anki Jönsson - 6 augusti 2014 01:24

Som vanligt springer veckorna fram och valparna har

blivit ytterligare en vecka äldre, nämligen 6 veckor.

Denna vecka började vi med smakprover av lite upp-

blött valptorrfoder i majsvälling. Sitter som vanligt med

dem en och en och så får de i lugn och ro smaka på den nya

konsistensen. Inga större problem med det inte och efter åt

satte jag ner skålen så de fick rensa....

     

Nr 1 Chivas, Nr 2 Malte, Nr 3 Pontus


   

Nr 4 kallar honom Lillen o Nr 5 Julius


   

Här hjälps de åt att rensa skålen...

  

För att sedan somna....


Registreringen hämtades ut i veckan och är nöjd med

deras namn. Kör ju med olika ämnen på valpkullarna.

Varje tik har sitt ämne och för Vera blev det spritnamn

(kan även bli vin o drinkar i kommande, förhoppningsvis

kullar) Nr 1 kallas för Chivas =Jankils Absolut Red Tune.

Nr 2 kallas för Malte =Jankils Absolut Black Gibson. Nr 3 

kallas för Pontus =Jankils Absolut Black Kurant. Nr 4 kallar

jag än så länge för Lillen eller Lillebror = Jankils Absolut

Red Bellini och Nr 5 kallas för Julius =Jankils Absolut Red

Cilanto.

Alla valparna, utom nr 4 då är nu tingade och valparnas

familjer har varit här ett par gånger och hälsat på sina 

småttingar. Lika trevligt varje gång   


        

Frukost i "lilla hagen" när den stora städas...

  

sen däckar man mätt o trött...


        

     

   

     

     

     

     

     

Killarna är otroligt duktiga på att äta och det tar inte många sekunder

inan allt är uppätit och skålen nästan "diskren"   


 

     

Min lilla "minicavalier"  


  







 
 
Marie o Lykke

Marie o Lykke

8 augusti 2014 00:41

Woaw vilken festmåltid sötnosarna får av sin uppfödare..Vet ju hur mycket tid du lägger ner på var o en av bebisarna Anki..Men kan ju aldrig nog skriva om hur mycket det betyder hur valpen präglas i sitt "barndomshem"..Jag har ju världens finaste Lykke här <3

http://Nellie.Ksonart.se

 
Ingen bild

Anki

8 augusti 2014 03:13

Tack Marie <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Måndag 29 april 04:46

I måndags den 22/4 så var jag och gjorde ultraljud på Zvea. Man lever ju på hoppet hela tiden och tyckte när  jag duschade henne på lördagen att hon ev hade blivit något lite bredare över ryggen. Hon hade dessutom kräkt 2 gånger den gågna vec...

Av Anki Jönsson - Lördag 30 mars 14:24

Glad Påsk   Önskar jag Er alla🐣🐤🐤     ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Under februari o mars har vi haft 4 små tjejer som har fyllt år: Först u...

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards