Jankils

Direktlänk till inlägg 21 september 2013

Cavalierutställning

Av Anki Jönsson - 21 september 2013 00:52

Lördagsmorgon  den 14/10 började tidigt

men jag kom i väg  ungefär som jag hade 

planerat. Jag och Hilda hämtade upp Naja o

Ella för att då åka på cavalierutställningen i 

Landskrona. Snart började det första problemet

för dagen med att min mobil hakade upp sig

när jag skulle trycka in gps:en och när jag sedan

skulle starta om den så gick det inte. Det visade sig 

sen att fel kod jag hade tryckt in och sedan låste den 

sig. Men som tur är hade Naja oxå en mobil med gps-

funktion.

Bilvägen gick bra och vi såg en älg pssera vägen en bit

framför oss. Därefter började vi bara irra runt. Gps:en

sa att vi var framme men inte en kotte fanns vid den

brukshundsklubben. Ett samtal till Rassmus och det visade

sig att vi var fel. Hm, det blev att köra i ilfart sträckan vi

hade kvar. Att vi hela tiden hade bråttom var för att Naja

skulle ställa 2 hanhundar varav den ena är en valp och

hanhundsvalparna bedöms först. Utställningen började kl 9

och enkvart innan kom vi fram. Jag lastade ur hundar och

våra grejor ur bilen och Naja sprang för att bekanta sig

lite med killarna hon skulle visa .

Det blev lite dåligt med fotandet denna dagen. Först 

berodde det på att jag glömde kamran kvar i bilen och

sedan var både Naja och jag samtidigt inne i ringen med

våra tjejer. I valpklassen  blev Hilda 4a och Ella 3a. Tiken

som vann blev faktiskt Hilda syster Velvet. Det visade sig 

sen att syrran blev BIR-valp   

    

Stort Grattis Velvet och matte Pia   


 

Söta Ella


Hildas kritik

Pretty head, black and tan. Good bite just need

cushining under the eyes. Good dark eye. Lvel top

line. Woold prefer better rew angulation. Showed happily.

Domare: Lyndsey Gow


 

     

Naja ställer fina King!


Det blev en lååång dag då domaren verkligen 

tog tid på sig när hon dömde.Det var tur

att vi hade en härligt varm och solig lördag då

vi inte  hade hunnit med att sätta upp något tält

denna gången.

I den sista beömningen för dagen hjälpte Naja och 

jag till i en varsin grupp i uppfödarklass. Jag hjälpte

Duvhults från Kristianstad som kom tvåa.


När vi tillsist anlände till Vinslöv var vi båda rejält

trötta och ja, våra hundar oxå. Det tar verkligen 

på all ork att vara på utställning en hel dag men så kul

att få träffa en massa uppfödarkollegior och cavalier-

ägare igen.


Nu har Naja och jag "bara" kvar en utomhusutställnig

för i år för sedan drar inomhusutställningarna i gång   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Lördag 30 mars 14:24

Glad Påsk   Önskar jag Er alla🐣🐤🐤     ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Under februari o mars har vi haft 4 små tjejer som har fyllt år: Först u...

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Av Anki Jönsson - 3 september 2023 04:22

  5 veckor         Hane   1018 g Jankils MM Brave Berlioz         Tik rosa   1143 g Jankils MM Sweet Duchess       Tik röd   1108 g Jankils MM Sweet Marie       Hane   1182 g Jankils MM Brave Toulous ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards