Jankils

Direktlänk till inlägg 7 september 2013

Snapphaneutställning

Av Anki Jönsson - 7 september 2013 00:42

Började på detta inlägg i söndagskväll

men fick köra till akuten med Julia

mitt inatten och glömde så klart att

trycka på spara innan jag stängede

av och då försvnn så klart allt

jag redan då hade skrivet   

Så bara att börja om igen...


Lördagen den 31/8 var det dags för Hildas 

andra utställning. Denna gången bar det av 

Hässleholms Brukshundsklubb. Naja och jag

hade varit duktiga och satt upp tältet på fredags-

kvällen. Naja fick dock sitta och vänta på mig en god

stund innan jag hann dit efter att ha veckohandlandet

som alltid tar en sån tid   

 

En nybadad HIlda fredagkväll


Lördagen bjöd på helt lagom "utställningsväder", lite

mulet, ibland några solglimtar och varmt o behagligt.

Utställingen började kl 10. Sånt gillar vi   

Ann och Buffy kom och hejjade på oss och

även Najas svägerska Ingela (bor i USA o som

oxå är hundägare) kom.

   

 

Buffy


Det var bara Hilda och Ella som cavalieer

även denna utställning och först ut var 

HIlda i valpklass 4-6 mån. Ella ställdes i 

6-9 månader

 

   

       


Det slutade med Ella "slog" Hilda även denna gångn

och blev då BIR-valp men HIlda fick i alla fall 1 + Hp

  

HIldas kritik:

5½ mån. Feminenin vackert huvud o uttryck. Bra öron o ögon.

Bra hals o rygg. Ngt avfallande kors. Tillräcklig bröstkorg för

åldern. Tillräcklig benstomme. Rör sig väl, vacker päls o färg.

Mkt trevligt temperament.

Domare: Marie Callert

   


                                         Hilda                             Ella                           Buffy


Ellas rösetter!           Ella & Buffy  



   

I Bäst i Grupp-finalen ville det sig inte riktigt o helt plötsligt

ville inte Ella röra på sig som hon brukar. Svårt att veta varför

men kan vara att någon annan hund i högre rang hade märkt 

på en specilell plats som vi sen såg fler hundar reagera på. Lite

trött var nog lilla tösen oxå och då är det inte lätt att

orkade visa sin bästa sida

   

Men tillbaka i buren så var det Hilda som slocknade

med en gång medan Ella var tvungen att kolla in allt

så att hon inte missade något   


Lite regn kom i slutet på utställningen och bara så

typiskt när man ska packetera tältet som sedan fick 

hämgas upp för att torka när vi hade kommit hem

  


 
 
Marie,Nellie o Lykke

Marie,Nellie o Lykke

10 september 2013 20:53

Fina och duktiga är ni allihopa..Nu önskar vi här er ett riktigt stort Lycka till inför premiären på den stora "mattan" till helgen..Kram o nosepussar från oss

http://Nellie.Ksonart.se

Anki Jönsson

10 september 2013 22:42

Tack Marie!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Lördag 30 mars 14:24

Glad Påsk   Önskar jag Er alla🐣🐤🐤     ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Under februari o mars har vi haft 4 små tjejer som har fyllt år: Först u...

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Av Anki Jönsson - 3 september 2023 04:22

  5 veckor         Hane   1018 g Jankils MM Brave Berlioz         Tik rosa   1143 g Jankils MM Sweet Duchess       Tik röd   1108 g Jankils MM Sweet Marie       Hane   1182 g Jankils MM Brave Toulous ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards