Jankils

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Anki Jönsson - 3 december 2012 01:08

Redan på lördagskvällen kom de första snöflingorna.

När jag sedan var ute på sista kissrundan (ja med i

detta fallet Olle alltså   ) så kom det lite mer så

att marken började färgas vit. Då när Olle och jag är

ute denna sena kissrundan så passar vi oxå på att ge

lillmisen, Pepzi, lite mat samt stänga in honom för natten

i stallet. Är fortfarnade lite försiktigt och rädd att något

rovdjur ska ta min lilla katten. Så därför denna lite

försiktighets åtgärd. På morgon när jag sen kommer

och släpper ut honom så sitter han och väntar på

mig i fönstret   

   

Så här såg det utanför mitt köksfönster i morse..


Trots att det snöade hela förmiddagen och det hade

kommit ett par dm så bestämde jag mig att tillsammans

med Ann som har lilla Bufy att ta oss ner till havet och 

till Marie, Nellie och Lykke. Bilresan dit tog nog dubbelt

så långtid som vanligt men resonerar att bättre att ta

det lugnt och komma fram än tvärt om... Sen finns de

alltid de som har mer bråttom, suck! Tyvärr så missade

vi Anns tåg hem. Det gick när vi intog parkeringen men 

jag vände kosan mot Hässleholm så att Ann slapp stå

ute och vänta en timme till nästa gick. Tänk att vi ska

missa detta (jäkla) tåg varje gång vi har varit i väg...

Vi tyckte vi kördei god tid från Fårabäck men som

sagt körningen tog mycket längre tid än det brukar..



En kall eftermiddag men så kul hundarna hade i all denna

snön. Man blir varm inombords när man ser hur lyckliga

hundarna blir när de träffas och på denna härliga plats.

     

                                     Lykke & Gretha                 Agnes                           Buffy & Agnes

     

                                  4 av dagens 8 hundar

     

   

       

Det är så skönt att se lilla Gretha så här pigg efter att ha varit

så dålig som hon blev för drygt 2 veckor sedan. Såret på magen 

har läkt jättefint och Gretha har varit så duktig med att låta

operationsärret läka jättefint. Jag hade tratt på henne de första 

nätterna och hon fick sova själv, utan de andra hundarna bara

för att ingen skulle få idéen att röra såret. Mina hundar är så

hjälpsamma att slicka varandra både här och där..... 

Därför är det så kul att ha fångat min lilla gamling på flera bilder..


   

                                    Agnesi full fart...      Systrarna bus, Lykke & Buffy  


     

                               Buffy, Nellie & Gretha      En liten Buffy alltid har koll på sin matte!


     

Maries lilla Nellie


   

                                      Buffy var lite frusen


    Puss syster  



     

  Lilla Lykke


Fällarna i bilburarna var genomblötta av all tinade snöklumpar

som fastnat i hundarnas pälsar och det var tacksamma hundar som

intog en värmande plats framför brasan när vi kom hem.


Tack Marie & Ann för idagens träff

  


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards