Jankils

Direktlänk till inlägg 18 mars 2020

3 veckor

Av Anki Jönsson - 18 mars 2020 03:01


3 veckor!

 


   

Valp Nr: 1 Hane

 

 

   

Valp Nr: 2 Hane

 

 

   

Valp Nr: 3 Lilla tiken

 

 

 

Valp Nr: 4 Hane dog efter 13 dygn!

 

 

   

Valp Nr: 5 Tik

 

 

   

Valp Nr: 6 Hane

 


I början på denna veckan hade alla öppnat ögon riktigt samt

att hörselgångarna öppnade sig efter ytterligare någon dag.

Det finns inget härligare än när de små fäster sina små svarta

ögonen på en för första gången. Man smälter totalt  

 

Första avmaskningen är gjord + att Diza oxå fick en dos.

Valparnas avmaskning gjordes utan några större problem.

 

Fortfarande sover det mesta av dygnet med avbrytning för

lite ätande. Ibland försöker de försiktigt och lite vingligt att

ställa sig upp på alla fyra.

 

     

   



Det är fortfarande en hel del som hör av sig med valpfrågor

men dessa småttingarna har jag köpare till. Skulle något ändra 

sig så kommer jag att skriva det bla här på bloggen.

 

Frågan om att få komma hit och hälsa på valparna och de

vuxna måste jag tyvärr säga nej tack till. Dels så är det 

för dessa corona tiderna och sedan är det att min tid och

ork räcker tyvärr inte till mer än allt som hör till med valparna

och deras köpare,mina andra hundar och djur + familjen så klart.

Tack för förståelsen!

 

  

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Måndag 29 april 04:46

I måndags den 22/4 så var jag och gjorde ultraljud på Zvea. Man lever ju på hoppet hela tiden och tyckte när  jag duschade henne på lördagen att hon ev hade blivit något lite bredare över ryggen. Hon hade dessutom kräkt 2 gånger den gågna vec...

Av Anki Jönsson - Lördag 30 mars 14:24

Glad Påsk   Önskar jag Er alla🐣🐤🐤     ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Under februari o mars har vi haft 4 små tjejer som har fyllt år: Först u...

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards