Jankils

Alla inlägg den 9 juli 2018

Av Anki Jönsson - 9 juli 2018 00:32

Ja, så är det! Ibland blir det inte som

man förväntar sig. Lagom till att

Hildas valpar skulle födas slutade min

dator att fungera. Till en början tog det

minst 3-4 timmar på sig att starta sen var

den okej men ganska så snart så gick inte

ens det. Plockade då fram min bärbata men

då trilskas den oxå. Kan tex kolla mina mail,

uppdatera hemsidan mm Ja, så fort jag ska

logga in på någonsida så är det stopp😔


Hur som helst så är Hildas o Jaspers valpar

födda. Det blev 4 st o precis det antalet vi

tidigare såg på ultraljudet. Eftersom Hilda

alltid bär sina små enda uppe under rev-

benen tar det tid för dem att vandra ner till

"utgången" o när sedan förstan bestämde sig

för att födas med bakbenen först och sedan

sitta fast gjorde att pulsen på mig steg. För

att göra det ännu mer spännande så var valpen

utan hinnor oxå. Det gör risken större att den

andas in fostervattnet.. Men med lite lirkande

och en lugn Hilda ploppade han till sist ut. 

Det tog lång tid mellan födslarna men tillsist

var alla 4 killarna ute och en mycket nöjd o stolt

mamma 

  

❤❤❤❤


Idag, söndagen den 7/7 är det Inez

9-årsdag🎈 Grattis lilla gumman🎁

 

❤🎈❤🎈❤


Idag hade det oxå varit min fars födelsedag

81 år hade du fyllt (du var 57,5 när du lämnade

oss). Hoppas att du har blivit firad var du än är

nu❤


Ja, detta fick bli en liten uppdatering från mobilen.

Mina foton ligger i systemkameran o väntar att bli

överförda till hårddisken så fort jag har en fungerande

dator igen😐

🤗



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards