Jankils

Alla inlägg den 4 april 2017

Av Anki Jönsson - 4 april 2017 02:01

Här går det undan! I söndags, den 2/4 blev valparna redan 3 veckor.

De är som små svarta nallebjörnar  som plirar med sina smä

gluggar på en när man håller dem framför sig..Smälter man inte då,

ja då vet jag inte vad man ska ta till  Älskar när små valpars "knorrande

ljud" när de "pratar"

I början på deras tredje levnadsvecka så öppnades hörselgångarna oxå 

och de böjade reagera på varandras ljud och när man då pratar med dem.

I slutet på veckan var det tom så att de började med försöka skälla på

varandra. 

Första avmaskningen är gjord i veckan och jag är glad att avmaksnings-

medlet Banmith har åter släptps igen. Det är det medlet jag brukar använda

till mina valpar. Mamman avmskas oxå alltid vid valparnas första avmaskning

men till henne använder jag något annat preparat. Allt gick i alla fall helt utan 

några problem 

  

                              Nr 1 tik             Nr 2 hane                        Nr 3 hane                       Nr 4 tik


     


     

     

   

Valparna har fått hage o första testen på golvet på ostadiga ben.

Fortfarande är det mat o sömn som gäller. Vakenperioderna är

inte många minutrar åt gången.



1a avmaskningen nr: 1, 2, 3 och 4  


3-veckors bild o vikt: 


 Nr 1 tik (råsa) 864 gram

 

  Nr 2 hane  844 gram

 

  Nr 3 hane (blå) 968 gram TINGAD!

 

  Nr 4 tik (röd) 778 gram

 

Man kan inte utan att ibland undra vad som finns i mammans spenar

när man ser hur de ökar i vikt. gott om det finns det i alla fall för man

riktigt hör ibland hur de små "kluckar" när de sväljer 

 

Puss från de små godingarna!

 

  


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards