Jankils

Direktlänk till inlägg 10 juni 2017

Livstecken

Av Anki Jönsson - 10 juni 2017 00:51

Även om det inte har blivit några uppdateringar här på

bloggen så fortgår livet med djuren på vår gård.


Först ut av valparna att resa var lilla Leia. Lilla tjejen

som inte var minstingen längre av syskonen när hon

flyttade.

 

Leia med sin familj Amelie & Pontus

flög till Stockholm men kommer att bo en hel del i Höllviken (i Skåne)

oxå


 

Lille Filip med sin matte Sara men som kommer att vistas

mycket tillsammns med (Saras) mamma Mia o övriga

familjen.

Sara bor i Alingsås tillsammans med sin andra cavalier Hektor

o Mia & Benny i Lerum


 

Kerstin med sin lille Gizmo

som flyttade till Dalby


Sist ut var lilla Cassie som fick stanna kvar lite extra

för det behövdes lite extra kontroll. En sån oehörd lättnad

när jag kunde överlämna en helt frisk liten tjej till en sån

förväntansfull familj

  

Familjen Sara Martinsson och

Cassie flyttade till Kungsbacka


        

Jag sa det när valparna flyttade och jag säger det än en gång;

Fortsatt Lycka till med era småttingar

  


Jag har fått så gulliga samtal, bilder, filmsnuttar och sms från dessa

nöjda köparna och lika glad blir man varje gång.

Ska tilläggas att jag får en hel del foton och samtal från tidigare köpare

och lika glad blir jag varje gång. Ni stöttar och sporrar mig verkligen som

uppfödare.

TACK  


Ska försöka göra en ny sida på min hemsida så småningom där jag ska

lägga in foto och filmer från mina kära köpare. Alltid kul att se hur hundarna

växer och ändrar sig i utseende.


   

En ny liten krabat har flyttat in hos oss...

 

Här är jag på väg hem med lille kattungen Zune


 


Zune var så fin med rosett om halsen. Här har han fått på sig 

en kaninsele vi hade. Vågar inte ha honom lös nu till en början.

Är livrädd att han dels ska komma bort och att något djur, typ

större fågel ska ta honom. Han är ju ännu så pytteliten  


    

Det går hur bra som helst med gammelmannen Bazze. Förhoppningsvis

ska de få mycket sällskap av varandra. 

Zune är en riktig liten buse som klättrar upp längs byxbenen, ajajaj eller hoppa

upp på ryggen när jag tex tömmer "bajslådan" eller ger honom mat. Samtidigt

är han otroligt kelen och älskar att mysa och "spinnmotorn" låter riktigt högt

  


En kväll så ropade Ronny på mig att vi hade besök av storken   

     

Den spatserade runt ute i tjurhagen. Det är första gången som vi har haft

stork här och tydligen så har han slagit läger i närheten för Ronny har sett

den fler gånger, tidiga morgnar när han har kört till arbetet.



Lite bad av hundar har det blivit. Först ut var Diza (Jankils First Star Agena) som

är från Hildas första kull, född 150806


 

Nästa som fick besöka duschen var minstingen i familjen,

lilla Hädda (Jankils Golden Anima) som är från 'Veras sista

kull, född 160808 Är så otroligt glad över att jag har denna

lilla "goa" virvelvinden.


   

Söta lilla Ålga (Björkebäcks Ofelia) har verkligen mognat det sista halvåret

och växt i kapp med sin ålder. Men så fyller hon oxå snart 4 år, 130714

Vad tycker du Sissi om henne?


 

Mina fyrbenta älskar att gå in och lägga sig i någon bur. Mycket för

att de är vana vid det som små och har alltid burar uppställda här hemma

där de kan gå in och lägga sig när de vill. Det är precis som de tycker om 

ha "lite tak" över sig. Nackdelen med tex tygburar är det har blivit några 

har blivit fördärvade och tuggade på. Köpte för ett tag sedan en typ av koja

i plast som de har inomhus. Den gillas och det ligger ofta flera i den, ja nästan

på varandra. 

Ute har de en större koja men den har aldrig varit någon större favorit. Kan bero

på att den står lite avsides till så att de har dålig koll när någon kommer. Köpte

därför en större modell av den jag har inomhus som de får ha ute.


Nytt ute är oxå att de äntligen har fått en bra och stabil grind så att man mycket

lättare kan komma ut och in med tex gräsklipparen men oxå så är det betydligt 

bättre att kunna lätt ta hundar ute i från in eller ut från hagen.Nästa mål är ett

betydligt bättre nät som oxå ska se snyggare ut.....



Tillsist lite foto på mina älskade små prinsar, Frej o Otto

   

  



























































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Måndag 29 april 04:46

I måndags den 22/4 så var jag och gjorde ultraljud på Zvea. Man lever ju på hoppet hela tiden och tyckte när  jag duschade henne på lördagen att hon ev hade blivit något lite bredare över ryggen. Hon hade dessutom kräkt 2 gånger den gågna vec...

Av Anki Jönsson - Lördag 30 mars 14:24

Glad Påsk   Önskar jag Er alla🐣🐤🐤     ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Under februari o mars har vi haft 4 små tjejer som har fyllt år: Först u...

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards