Jankils

Direktlänk till inlägg 9 november 2016

När det inte blir som tänkt...

Av Anki Jönsson - 9 november 2016 01:57

En av mina små valpar fick tyvärr inte den starten som man

som uppfödare vill och önskar. På drygt 2 veckor fick den lilla

stackaren byta hem 2 gånger innan jag fick köpa tillbaka valpen.

Att den sista familjen påstod att den 10-veckors valpen var aggresiv

när den bet i fötterna, morrades och skällde på barnen är ju bara

absurt. Istället för gap och skrik så behöver den få klart för sig 

att man inte får bitas i tex benen och få en tillsägelse.


Valpen blev så klart överlycklig att få se mig igen och komma

tillbaka till barndomshemmet. Det blev glada lekar med syrran

och det dröjde flera timmar innan de lugnade ner sig och

somnade tillsammans. 

   

    


Vera har haft en familj som vi har träffat ett par gånger och

haft kontakt med i ett par månader. Det var det första paret

som jag kände att Vera godkände. Hon blev lugn och första

gången de var här blev Vera kvar hos dem även sedan hon hade

hälsat. Man kan helt klart säga att det blev tycke från båda.


   

Bad och fönad innan flytten


Så kom fredagen då jag skulle ta avsked från min lilla tjej. Vi

hade kommit överens om att jag skulle köra ungefär halva vägen

var. Usch, detta avskedet varför hemskt och kunde inte hålla till-

baka tårarna samtidigt som jag var glad att just Sigrid och Hans 

Erik var de som blev Veras nya ägare. Det blev mycket snörvlande

när jag körde hem åt. Planen var att jag skulle stanna på hemvägen

och fixa ett ärende men jag fixade det inte utan det blev raka

spåret hem.

  

Hans Erik & Sigrid med Vera

Lycka till med tjejen   


   

Foton från hennes nya hem. Den rosa filten fick hon med sig och jag hade

legat med den invirad runt mig natten innan flytten. Allt för att hon skulle

få lite av min doft och kanske lite trygghet i allt det konstiga som händer   



     

     

Veckan därpå blev det då dags för min lilla "återvändande valp" att få

flytta igen och nu till ett hem med en massa äkta kärlek och till ett

par som vet vad det innebär att vara med valp och hundägare.

 

Alexandra & Daniel

Det blev en lång resa till Täby men som hade gått hur 

bra som helst.
Lycka till med godingen  


   

Hädda 8 veckor


   

   

Hädda 9 veckor


 

Hädda 10 veckor


   

Hädda 11 veckor 


 

Hädda 12 veckor


 

och så lilltjejen nu 13 veckor


De fina hälsningarna från valpköparna occh från Veras ägare

är precis vad jag behöver efter en massa (tråkiga) händelser och lite

turbulens  


Nu vill jag bara ha lugn och ro tillsammans med mina fyrbenta. Jag är så 

fruktansvärt trött, ja slut enda in i märgen, sån nu ska jag bara hämta krafterna 

tills nästa planerad kull som blir när Hilda ska löpa nästa gång


 

Vera med sin dotter Hädda


  




 
 
Ingen bild

Nanna

16 november 2016 16:39

Hej jag följer din blogg sedan....ja...typ ett år sedan och du verkar vara så bra med dina hundar. (Jag och min man kollade in din sida då för vi skulle köpa en hund men just då hade du inte valpar och så fick vi kontakt med ett jättegulligt par med typ världens bästa cavalieren....men tiken gick tom och så köpte vi en valp på annat håll)

Iallafall ....jag ville bara skriva en rad och säga att du verkar bra! Och så undrar jag hur det gick för lilla flyttar-valpen?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Måndag 29 april 04:46

I måndags den 22/4 så var jag och gjorde ultraljud på Zvea. Man lever ju på hoppet hela tiden och tyckte när  jag duschade henne på lördagen att hon ev hade blivit något lite bredare över ryggen. Hon hade dessutom kräkt 2 gånger den gågna vec...

Av Anki Jönsson - Lördag 30 mars 14:24

Glad Påsk   Önskar jag Er alla🐣🐤🐤     ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Under februari o mars har vi haft 4 små tjejer som har fyllt år: Först u...

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards