Jankils

Direktlänk till inlägg 22 september 2016

Valparna är fyllda 6-veckor

Av Anki Jönsson - 22 september 2016 00:34

Mina små godingar växer verkligen så att man nästan ser det

dag för dag. - Hallo, bromsa tiden lite!!!


Jeanette o Rassmus som innehar Joellys kennel och ägare till

valparnas pappa Milo, Joellys Bowmore kom och hälsade

på en dag. Tror att de var ganska så nöjda med resultatet

vår två har åtadkommit. Vi fick i alla fall en trevlig

eftermiddag

   

   

De två killarna och de tre tjejerna.

Dessa foton har Rassmus & Jeantte tagit!



Första gången ute var lite undringar när burdörren öppnades

och man är på ett helt nytt ställe. Lite försiktigt till en början

men det var inte många minuter innan det släppte. 

Små tuffingar  



Äldsta dottern med våra barnbarn var hemma i fredags-

eftermiddag. En härlig dag och valparna fick en massa

uppmärksamhet men det gällde att ha ögon i nacken med

så många småttingar tillsammans

 

Mina fina barnbarn och fina döttrar  


     


En hel del besök, vilket är jättetrevligt och i helgen var Ann här som har

två fyrbenta från mig. På kvällen kom tjejen som ville träffa mig och den

sista killen som inte var tingad. Hon blev ännu säkrare på sitt val när hon 

såg den lille godingen. Han kommer att få leva ett helt underbart liv och det

var detta som jag föll för i mailet. Frans kommer den lille prinsen att kallas

för.

På söndagen kom bla ett par som var intresserad av Vera. Det kändes som de

valde varandra och det var värme när jag såg att Vera verkligen gillade paret.

Vi får se vad det leder till och inget är ännu klart...

Ännu fler fd valpköpare har varit här och en familj som då har två svarta troll

från min kennel. 


 


     

     

   

     

     

       




6-veckorsdagen

   

Valp 1 1360 gram

Jankils Golden Attitude - Enya  Tingad! 


 

Valp 2  1251 gram

Jankils Albert Schoech - Frans  Tingad!


 

Valp 3 1114 gram

Jankils Golden Anima - Hädda  Stannar!


 

Valp 4  1524 gram

Jankils Arthur Metz - Buddy  Tingad!


 

Valp 5 1283 gram

Jankils Golden Aveleda - Len  Tingad!


Detta är Veras tredje och sista kull och det blir

"Röda Vinkullen"


     


Tänk på att de små bilderna alltid är 
klickbara så att de blir större!

 
 
Ingen bild

Tina

22 september 2016 10:39

Åh vilken fröjd att få se alla underbara bilder från de dina både barn & barnbarn och alla Veras fina valpar!
Vädrets makter måste också bidraga till att det är en underbar tid om än intensiv!
Snart närmar det sig då vi får äran att hämta hem vår lilla Enya!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Måndag 29 april 04:46

I måndags den 22/4 så var jag och gjorde ultraljud på Zvea. Man lever ju på hoppet hela tiden och tyckte när  jag duschade henne på lördagen att hon ev hade blivit något lite bredare över ryggen. Hon hade dessutom kräkt 2 gånger den gågna vec...

Av Anki Jönsson - Lördag 30 mars 14:24

Glad Påsk   Önskar jag Er alla🐣🐤🐤     ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Under februari o mars har vi haft 4 små tjejer som har fyllt år: Först u...

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards