Jankils

Direktlänk till inlägg 15 september 2016

Veckorna rinner i väg...

Av Anki Jönsson - 15 september 2016 01:33

Ber så mycket om ursäkt att veckans uppdatering dröjer

så men bla har jag varit utan internet vilken kan ju göra 

en mer eller mindre frustrerad  



Måndag den 12/9 och Veras små godingar fyller 5 veckor!

Hjälp, de föddes ju nyss...

Denna veckan har det hänt ytterligare saker i valparnas

utveckling. Nu är det lite bus mellan syskonen men jag

får då endå säga denna kullen tillhör än så länge den lugnare

varianten och så otroligt kelna och gosiga.

För Veras del råkade hon först ut för att bli magdålig. Tyvärr,

så var jag nog lite för snabb i övergången från dietmat till vanlig

(torrfoder) mat så det blev ett steg tillbaka igen o återgå till dietmaten.

Detta har gjort att valparna gick dåligt upp i vikt och vissa dagar hade 

även minskat något. Detta gjorde att jag fick börja lite tidigare än vad

jag brukar med att ge de små smak på mat från egen matskål. Jag

började som  vanligt med att ha dem en o en i knät och så fick de smak

prov via sked. Sen blev det att lapa i sig vällingen från skålen på egen

maskin

   

Valp nr 1 tik o valp nr 2 hane äter välling


     

Valp nr 3 tik, nr 4 hane och nr 5 äter välling för första gången


Efter någon dag så såg det ut så här

   

De är jätteduktiga och vikterna ökar där efter   

 

Vera övervakar det hela och hoppas på att de ska lämna

lite mat kvar till henne   


     

     

     

     




 

Valp 1 1099 gram

Tingad o ska kallas fö Enya


 

Valp 2 1009 gram

Hane - väntar intresserad på besök!


 

Valp 3 939 gram

Stannar o ska kallas för Hädda


 

Valp 4 1253 gram

Tingad o ska kallas för Buddy


 

Valp 5 1069 gram

Tingad o ska kallas för Len


De har även fått sin andra avmaskning i helgen


  Valp 1


  Valp 2


  Valp 3


  Valp 4


  Valp 5

Rätt så gott endå, tycks de säga  



Förstår inte varför mina foto helt plötsligt blir så ljusa

när jag fotar med mobilen   


    






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Måndag 29 april 04:46

I måndags den 22/4 så var jag och gjorde ultraljud på Zvea. Man lever ju på hoppet hela tiden och tyckte när  jag duschade henne på lördagen att hon ev hade blivit något lite bredare över ryggen. Hon hade dessutom kräkt 2 gånger den gågna vec...

Av Anki Jönsson - Lördag 30 mars 14:24

Glad Påsk   Önskar jag Er alla🐣🐤🐤     ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Under februari o mars har vi haft 4 små tjejer som har fyllt år: Först u...

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards